Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

Är det någon som har handlat med engångskort och sedan gjort en retur? Fick ni tillbaka pengarna till erat bankkonto? Hur lång tid tog det för er?

Har själv gjort en retur och enligt support ska den returen komma till ens kopplade bankkonto. Kan ta upp till 10 dagar och det har nu gått 8 dagar för mig sedan returen. Får hålla tålamodet uppe men tänkte iallafall höra om någon hade lite erfarenhet av detta.

Hade varit tacksamt med fler erfarenheter kring detta. Är det vanligt att det tar lång tid att få returen till bankkontot? Vanligt att de nekar pga fel kort?

Någon som vet, om jag ligger efter med delbetalningsfaktura 1 månad alltså har 2 som skall betalas 1 som förfallit. Och jag betalar in summan på den första fakturan.

Nollas då den första så att det blir som jag ligger i fas med den andra om den inte förfallit. Eller måste jag betala båda för att nolla det förfallna?

Någon som vet, om jag ligger efter med delbetalningsfaktura 1 månad alltså har 2 som skall betalas 1 som förfallit. Och jag betalar in summan på den första fakturan.

Nollas då den första så att det blir som jag ligger i fas med den andra om den inte förfallit. Eller måste jag betala båda för att nolla det förfallna?
Betalar du den som är förfallen nu så ligger du rätt tills det att nästa går ut igen. Så funkar det på 90% av alla ställen iallafall

Tips om att få ut pengar? Funkar fint via PayPal. Har gjort det flera ggr nu. Krävs bara 2 konton. Som du överför mellan. Å sen vidare till bankkonto

Aa precis. Vet att Paypal inte har fungerat när jag provat tidigare, tillvägagångssätt?

Aa precis. Vet att Paypal inte har fungerat när jag provat tidigare, tillvägagångssätt?

Detta gjordes från mobil!

Första steget är att från klarnas app att skapa ett tillfälligt betalkort med valfri summa. Sen välja butiken, du ska handla ifrån. Klicka på URL/sökfältet och så skriver du paypal.com. Klicka på paypal i Googles sökresultat som dyker upp. Då dyker det upp en rosa klarnasymbol I nedrekant. Klicka där så aktiveras kortet och du får nödvändiga kortuppgifter.

Gå sen in på paypal å på ditt vanliga paypalkonto så ska du nu lägga till detta nya kortet. (Efter det verifierats via klarna, går det nu använda att överföra pengar med.)

I detta läge måste du skapa det andra kontot med en annan mailadress. När du gjort det går du tillbaka till kontot nr 1 och väljer du att vill överföra pengar till en mailadress. Dvs ditt andra paypalkonto som du just skapat.

Då ska summan blivit snabbt skickat. Sen är det dax från konto2 att lägga till ditt bankkonto nr. Å då välja överföra från paypal till banken. Det tar för mig typ 2dagar (har handelsbanken).

Obs! Ett bankkonto kan bara användas till 3 paypalkonton totalt, så jag var tvungen å skapa ett nytt via bankens app. Då jag skapat nya paypalkonton genom åren å använt samma dvs.

Sen om du fastnar i överföringen mellan paypalkonton. Kan du behöva verifiera det tillfälliga kortet igen. isåf är det en röd triangel som visar det. Å det gör du under "bankkonton och kort". Då behöver du bara slå in den 3 siffriga koden för kortet igen.

Sen ett sista tips. Jag har fört över stora summor på flera tusen åt gången och har vid enstaka tillfällen behövt byta plats på överföringen. Dvs från konto2 till konto1 istället. Tror det har med det nån EUgrej att göra. Har nämligen dykt upp en ruta ibland om att summan överskrider paypals bla bla och att dom vill förhindra kreditstöld osv.
Efter det funka det igen

Senast ändrad:

Första steget är att från klarnas app skapa ett tillfälligt betalkort med valfri summa. Sen när du ska välja butik att handla ifrån. Klicka på URL/sökfältet och så skriver du paypal.com. Klicka på paypal i Googles sökresultat som dyker upp. Då dyker det upp en rosa klarnasymbol I nedrekant. Klicka där så aktiveras kortet och du får nödvändiga kortuppgifter.

Gå sen in på paypal å påditt vanliga paypalkonto så ska du nu lägga till detta nya kortet. (Efter det verifierats via klarna går det nu använda att överföra pengar med.)

i detta läge måste du skapa det andra kontot med en annan mailadress. när du gjort det går du tillbaka till kontot nr 1 Å väljer du att vill överföra pengar till en mailadress. Dvs ditt andra paypalkonto som du just skapat.

Då ska summan blivit snabbt skickat. Sen är det dax från konto2 att lägga till ditt bankkonto nr. Å välja överföra från paypal till banken. Det tar för mig typ 2dagar (har handelsbanken).

Obs! Ett bankkonto kan bara användas till 3 konton totalt så jag var tvungen å skapa ett nytt på banken för detta i min bank app. Då jag skapat nya konton genom åren.

Sen om du fastnar i överföringen mellan paypalkonton. Kan du behöva verifiera det tillfälliga kortet igen. isåf är det en röd triangel som visar det. Å det gör du under "bankkonton och kort" Å då behöver du bara slå in den 3 siffriga koden för kortet igen

Gjorde exakt enligt instruktionerna och funkade den här gången. Stort stort tack!

Första steget är att från klarnas app skapa ett tillfälligt betalkort med valfri summa. Sen när du ska välja butik att handla ifrån. Klicka på URL/sökfältet och så skriver du paypal.com. Klicka på paypal i Googles sökresultat som dyker upp. Då dyker det upp en rosa klarnasymbol I nedrekant. Klicka där så aktiveras kortet och du får nödvändiga kortuppgifter.

Gå sen in på paypal å påditt vanliga paypalkonto så ska du nu lägga till detta nya kortet. (Efter det verifierats via klarna går det nu använda att överföra pengar med.)

i detta läge måste du skapa det andra kontot med en annan mailadress. när du gjort det går du tillbaka till kontot nr 1 Å väljer du att vill överföra pengar till en mailadress. Dvs ditt andra paypalkonto som du just skapat.

Då ska summan blivit snabbt skickat. Sen är det dax från konto2 att lägga till ditt bankkonto nr. Å välja överföra från paypal till banken. Det tar för mig typ 2dagar (har handelsbanken).

Obs! Ett bankkonto kan bara användas till 3 konton totalt så jag var tvungen å skapa ett nytt på banken för detta i min bank app. Då jag skapat nya konton genom åren.

Sen om du fastnar i överföringen mellan paypalkonton. Kan du behöva verifiera det tillfälliga kortet igen. isåf är det en röd triangel som visar det. Å det gör du under "bankkonton och kort" Å då behöver du bara slå in den 3 siffriga koden för kortet igen

DU ÄR EN SÅDAN UNDERBar person

Får att de är spärrat nu efter 1 gång, beror de på samma ”köp” igen hos samma handlare eller har de lyckats stänga igen d

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp