Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

Trådens namn verkar vara konstigt?

Men hur som :

Hej igen!

När du har valt att genomföra köp med oss har du godkänt våra kreditvillkor.
I våra kreditvillkor står det att en kreditupplysning kan komma att tas när man väljer att använda Klarnas betalmetoder. I villkoren som du har godkänt står det även att dina personuppgifter kan komma att delas med kreditupplysningsföretag, leverantörer av tjänster för identitetsuppslag och förebyggande av bedrägerier, i syfte att bedöma din kreditvärdighet när du ansöker om att använda Klarnas betalmetoder, samt för att bekräfta din identitet och adress.

Jag har sett till att ta din feedback vidare internt gällande att det ska förtydligas i våra villkor om att en UC kan komma att tas när man väljer att använda sig utav våra betalmetoder.

Återkom gärna om du har fler frågor.

Med vänlig hälsning

Verkar som man inte kan komma ifrån klara som aktör av betallösningar.
Nu senast köpte jag begravningsbukett och eftersom jag om möjlighet ges vill betala med faktura och inte med kort så var det återigen Klarna som var fakturautställaren.
Men eftersom jag i övrigt inte har något med Klarna att göra så är det helt okey för mig.
Har heller aldrig fått något papper på kreditförfrågan eller vad det nu heter från Klarna.

Däremot fick jag papper från något som heter Creditsafe när jag bytte elleverantör.
Var faktiskt på väg att slänga kuvertet då jag först trodde det var ett låneföretag.

Men hur blir det när Klarna får sitt banktillstånd (eller kanske har fått)? Blir det striktare regler och större insyn i hur Klarna agerar i sin låneverksamhet och sin kreditgivning?

Klarna har beviljats banktillstånd av Finansinspektionen för två år sedan.

Nu kan även jag få ett Klarna-kort, ser jag i appen. Tar de UC om man börjar använda det? Syns kortet på UC?

Nu kan även jag få ett Klarna-kort, ser jag i appen. Tar de UC om man börjar använda det? Syns kortet på UC?

UC kan du råka ut för och lär nog göra det. I början lyckades vissa använda det utan att få en förfrågan registrerad.

Jag har aldrig åkt på någon UC. När kortet var nytt hade jag som max en utnyttjad kredit på runt 65K-70K.
De enda upplysningarna de tog då var Creditsafe, när jag ville kontrollera mitt kreditutrymme.

Idag har jag en utnyttjad kredit på 8000 kr. Och även där har de bara tagit Creditsafe på mig.

Men jag kanske haft flyt hittills.

Men vadå har dom creditsafe ibland och klarna ibland? Låter märkligt...?

Hej igen!

När du har valt att genomföra köp med oss har du godkänt våra kreditvillkor.
I våra kreditvillkor står det att en kreditupplysning kan komma att tas när man väljer att använda Klarnas betalmetoder. I villkoren som du har godkänt står det även att dina personuppgifter kan komma att delas med kreditupplysningsföretag, leverantörer av tjänster för identitetsuppslag och förebyggande av bedrägerier, i syfte att bedöma din kreditvärdighet när du ansöker om att använda Klarnas betalmetoder, samt för att bekräfta din identitet och adress.

Jag har sett till att ta din feedback vidare internt gällande att det ska förtydligas i våra villkor om att en UC kan komma att tas när man väljer att använda sig utav våra betalmetoder.

Återkom gärna om du har fler frågor.

Med vänlig hälsning

R
Kundservicerepresentant

Klarna Bank AB (publ)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp