Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

Något sådant låter rimligt och så bör det ju rimligtvis vara. Men uppenbarligen missar jag något. Eller kanske klarna, dom har haft en hel del barnsjukdomar...Får nog ringa dom efter ledigheterna och kolla vad det är som gäller.

En fråga.
Har någon av er som blev "spärrad" efter att ha maxat kortet alternativt bara använt hela summan. Fått använda det igen sen?

Hur vet man vilken kredit man har? Jag nolltaxerar , de har kört Creditsafe min kreditmedömning är medel. Verkar lugnt och handla för 10.000 hittills iallafall

Bernt - Hela det hör projektet kallat "Klarna" är fyllt utav oklarheter och frågetecken...

Sanni - Fast nu har jag totalt betalat 35.000 till Klarna. Jag skulle väl ha betalat 50.000 totalt. Jag kommer göra en inbetalning till på 5.000 imorgon.
Då har jag alltså betalat totalt 40.000 av 50.000 som jag "Borde betalat".
Då tycker jag det är konstigt att kunden inte minskat alls trots att jag kommer ha betalat 40.000

Naturligtvis tillkommer det ränta och dylikt men räntan Klarna har är väsentligt mycket lägre än ett SMS-lån så jag förstår inte varför du blandar in det i diskussionen?

Skrev inte sms-lån utan "massa lån" men Nej, sms lån är ej heller att föredra.

Ditt kreditköpspris är från början mycket mer än 180000 (se klarnas räkneexempel nedan) sen började du betala av, räntan räknas varje månad på återstående totalbelopp att betala som du fick räkneexempel på tidigare av en annan anvöndare. Iom att du var sen med senaste betalning har klarna sagt upp din rätt till avbetalning och lagt på förseningsavgift och gjort en fast avbetalningsplan.

Exempel: Vid ett köp om 10000 kr är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande nominella årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr.

Ring när de öppnar igen så kan de hjälpa dig med de frågetecken du har. Detta är absolut inte en barnsjukdom utan ett solklart fall av hur räntan ökar för varje månad då din betalning ej täcker räntan samt amortering.

"Ditt kreditköpspris är från början mycket mer än 180000 (se klarnas räkneexempel nedan)"

Kan du utveckla detta? Du säger att mitt kreditköp är MYCKET mer än 180.000 - Vilket belopp är detta på? Vilket räkneexempel nedan hänvisar du till?

Det jag säger står fast och resten av ditt inlägg är otydligt. Jag hade ca 180.000 från början - jag har nu betalat tillbaka exakt 40.000. Menar du att Klarnas ränta (den nominella på 19.9% eller den effektiva a 29.22% motsvarar att jag nu fortfarande har samma skuldbelopp på 180.000 trots att jag betalat tillbaka 40.000 på 5 månader?

Hej,

Om man skulle hoppa över betalning en månad, hur mycket påslag får man kommande månad då? Och kommer bara en påminnelse per post?
Som jag förstår det skickar dom inte till Inkasso om man bommar betalningen en månad. Har jag förstått det rätt då?

Mvh

Hej,

Om man skulle hoppa över betalning en månad, hur mycket påslag får man kommande månad då? Och kommer bara en påminnelse per post?
Som jag förstår det skickar dom inte till Inkasso om man bommar betalningen en månad. Har jag förstått det rätt då?

Mvh
Missar du en månad så får du betala dubbelt månaden därpå.

Hallå,

Har haft Klarna liggandes i en låda länge men testade nu att göra ett köp på Skrill med det. Det blev nekat. Samma sak på Paypal.

Har de ändrat rutinerna?

Nu har jag inte orkat läsa 220 sidor, men är läget som tidigare? Man kan inte veta i förväg om ett köp går igenom eller ej? Tänkte ev köpa en bil..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp