Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarnakortet via klarna-appen

Om det funkar som "vanliga" klarnakonto gör så blir månadsbeloppet varierat både på hur många köp man gjort och hur stora köp det är.
Det finns en minimigräns om delbetalning per köp på 50kr.

Om man tex köper massa böcker på adlibris, 10 st a 75 kr st, i ett köp, så blir ju det ett köp på 750kr, som då kan delbetalas ner till som lägst 50 kr per månad.
Om man i stället, kanske för böckerna en och en får plats i ens brevlåda så man slipper iväg till ica och hämta ut böckerna, så man gör 10 köp a 75 kr, så kommer det då bli 10 separata betalningar, som då som lägst är 50 kr, så första månaden blir det 500 kr och andra månaden 250 kronor.

Jag vet inte om klarnakortet gör precis som klarakontot (jag har fått för mig att det kommer på samma faktura?), men om det funkar som kontot så är det inte så lyckat att göra massor med småköp, utan i så fall bättre att köpa för större belopp om man tänkt delbetala.

Here we go again...
Nu går kortet inte att användas igen.
Köpte TV idag för 5999 nu får jag inte ens igenom en krona någonstans.
Mycket märkligt. Mycket

Tur du inte ska betala parkeringen nu då :)

Jo tidigare får du alltid betala, det vore övertramp av konsumentkreditlagen annars.
Däremot, om vi säger att du tar något på 12k på 12 månader, dubetalar 299 för att få det på 12 månader till "endast" 9.95% ränta, nu orkar jag inte räkna exakt, men säg att du då ska betala 1200 i månaden på just den delen, förutom alla andra köp som ligger på alla möjliga olika planer. Om du betalar 1190 kr en månad, så avslutas helt enkelt den plan du betalat 299 kr för att få, och du får 19.95 ränta på det som är kvar av de 12000 det är frågan om. Du får inte några problem, annat än att du får betala väldigt mycket mer ränta.
Det gäller således att tänka sig för om det är en plan man kan fullfölja, framförallt om man gör många på olika köp, har du 10 köp så kan du dra på dig 3000 kr i uppläggningsavgifter, som allihop går om intet om du betalar en femma för lite under perioden.
På Månadsfakturan som kommer den 10-11 varje månad står total skuld(denna månad perioden från den 10/6-10/7) Belopp att betala denna månad eller lägsta belopp att betala om man väljer lägsta belopp att betala så gör du om alla dina köp till villkoren för konto-betala i din egen takt. Dina villkor ändras då till gällande årsränta som är 19,90% .
Effektiv ränta vid köp om exempelvis 10.000 kronor med en administrativ avgift om 29 kr/månad och betalning över 12 månader med 995 per månad blir 29,22% totalkostnad 11.458 kr.

Senast ändrad:
Har tagit ut 21.000kr till PayPal men inte rört något förräns jag får första fakturan på det.
Klarnas kundservice sa att man kan välja att avbetala 1/24 del per månad av skulden precis som med klarna kontot

Har tagit ut 21.000kr till PayPal men inte rört något förräns jag får första fakturan på det.
Klarnas kundservice sa att man kan välja att avbetala 1/24 del per månad av skulden precis som med klarna kontot

Precis, det du säger ska stämma.

Någon som vet om det går att betala en vanlig räkning med kortet på Betalo?

Okej, nu har jag haft kortet drygt en månad. Har inte kunnat använda det någonstans, vare sig online eller i butik, trots att ”ditt köputrymme är stort” . ...Funderar nästan på om Klarna bryter mot licensen för att få bära VISA-symbolen. Har aldrig varit med om något VISA-kort (ja, jag har haft många) som inte tillåter de mest grundläggande funktioner som kontantuttag eller köp av utländsk valuta.

Okej, nu har jag haft kortet drygt en månad. Har inte kunnat använda det någonstans, vare sig online eller i butik, trots att ”ditt köputrymme är stort” . ...Funderar nästan på om Klarna bryter mot licensen för att få bära VISA-symbolen. Har aldrig varit med om något VISA-kort (ja, jag har haft många) som inte tillåter de mest grundläggande funktioner som kontantuttag eller köp av utländsk valuta.

Om du frågar mig, jag tror att det är ett absolut kaos på Klarna för tillfället och jag undrar likaså om inte Klarna bryter på något sätt mot VISAs-riktlinjer. Har heller aldrig varit med om något liknande. Vissa kan handla var de vill när de vill, andra kan inte handla något, vissa kan handla ena dagen men inte andra och vissa(som mig) kunde använda det i början men inte längre och jag har knappt använt det.

Edit: Och ingen på Klarna kan förklara vad det är som händer.
Detta är enliga vissa i tråden "pålitligt".

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp