Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

För mig har det alltid stämt med köputrymmet. Har ungefär 30k i kredit har jag märkt och när jag gjort testköp så stämmer dom alltid överens med den summan jag kan handla för stunden.
Tack för svar. Tog klarna en UC på dig när du ansökte om kortet?

Nej alltid creditsafe. Men man vet inte längre, hört att dom även kan ta UC och Bisnode nuförtiden.
Ok ja man får hoppas att någon som nyligen ansökt om ett kort kan ge svar på om dom fortfarande bara tar creditsafe eller om dom har gått över till bisonde/uc

Ok så oavsett om det står att man har stort köp utrymme så kan det ändå vara så att det inte ens går att handla för 100kr? Vad är vitsen med ett sånt opålitligt kreditkort jag förstår inte? Ni som har klarna kortet hur ofta upplever ni problem med köp som nekas? Trots stort eller mellan köputrymme?
Kan ju berätta att jag skaffade kortet och skulle köpa en sadel för 20000, ville ha möjlighet att prova sadeln innan betalning. Stort kreditutrymne. Men nekades i butiken (betalade i stället med mitt vanliga kort). Var förberedd på detta och sa redan innan att jag inte var säker på att det skulle gå, men att vi provar. Fick ett käckt meddelande från Klarna att jag skulle prova att köpa något mindre dyrt istället.

Kan ju berätta att jag skaffade kortet och skulle köpa en sadel för 20000, ville ha möjlighet att prova sadeln innan betalning. Stort kreditutrymne. Men nekades i butiken (betalade i stället med mitt vanliga kort). Var förberedd på detta och sa redan innan att jag inte var säker på att det skulle gå, men att vi provar. Fick ett käckt meddelande från Klarna att jag skulle prova att köpa något mindre dyrt istället.
Låter helt sjukt att dom ens erbjuder detta sanslösa kreditkortet. Klarna som är en så pass stor aktör borde tänka om och göra rätt. Vem fan vill ha ett kreditkort som man aldrig kan förlita sig på? Det är inget kreditkort man kan ha som en buffert då man aldrig vet om man kan köpa nått oavsett utrymme. Det är sinnessjukt dåligt utav klarna att ens erbjuda en så pass opålitligt kreditkort

Köputrymmet som jag kan testa i appen är det köp jag kan göra för summan utöver det jag redan har köpt ?
Jag har t.ex köpt för 19 000 kr på mitt klarna konto totalt. Jag har haft köputrymme "högt" tidigare. När jag testar att göra ett testköp har jag nu nivå "mellan" just nu och kan köpa för 15 000 kr, men jag har totalt handlat för mer än det ?

Köputrymmet som jag kan testa i appen är det köp jag kan göra för summan utöver det jag redan har köpt ?
Jag har t.ex köpt för 19 000 kr på mitt klarna konto totalt. Jag har haft köputrymme "högt" tidigare. När jag testar att göra ett testköp har jag nu nivå "mellan" just nu och kan köpa för 15 000 kr, men jag har totalt handlat för mer än det ?
Tror det som visas vid testköp är det som du kan handla för förutom det du redan handlat för. 19000 + 15000 =34000
Så jag uppfattat det men vet aldrig med Klarna

Går det att tanka bilen på någon bensinstation med kortet ? Har testat ST1 och Shell men det har inte fungerat där.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp