- Meddelanden
- 89
- Mottagna reaktioner
- 75
- Poäng
- 207
Tror dom tar Bisnode/Creditsafe? Hos mig syns inget på UC.Tar de uc när man ansöker om deras kort?
Tror dom tar Bisnode/Creditsafe? Hos mig syns inget på UC.Tar de uc när man ansöker om deras kort?
Varför skulle dom ta UC när du gör ett "testköp" om dom inte gör det annars? Jag handlade en grej på nätet och då tog dom Bisnode el Creditsafe(kommer inte ihåg vem det var). Jag såg själv att jag hade stort betalningsutrymme, det räcker för mig!På mig står det bara ditt köputrymme är stort, sen när man ska Skriva testbelopp så varnar de att UC kan tas. Känns sådär
Gick precis in på Klarna-appen, har hyfsad koll på vad som gäller.Jag tror inte det, jag har åtminstone inte fått någon ny händelse än på minuc efter att jag blev godkänd, men helt säker är man väl imorgon.
De på klarna berättade nu att de inte har någon kreditgräns för deras kort utan att de gör en bedömning för varje köp, precis som med delbetalning via deras check-out tjänster online.
Påpekade att det känns inte särskilt tryggt att på ett fysiskt ställe stå och genomföra en affär utan att veta om det går eller inte. De har ju redan välutvecklade tjänster online så kortet bör väl ses som ett fysiskt tillbehör.
Frågade i chatten förra månaden vilken upplysning de använder sig av vid testköp - ”Vi hämtar information från Creditsafe”Tror dom tar Bisnode/Creditsafe? Hos mig syns inget på UC.
På mig stod det också stort men för skojs skull så ville jag veta hur stort? Jag provade 30000 först men där blev det nej, provade sen 25000 och stod det att det gick bra så 25000 är max!På mig står det bara ditt köputrymme är stort, sen när man ska Skriva testbelopp så varnar de att UC kan tas. Känns sådär
På mig stod det också stort men för skojs skull så ville jag veta hur stort? Jag provade 30000 först men där blev det nej, provade sen 25000 och stod det att det gick bra så 25000 är max!
En personlig erfarenhet från Klarnakortet är att jag stått med skägget i brevlådan vid ett flertal tillfällen. För inte så länge sedan skulle jag köpa en räkmacka för 69 kr. Hade stort betalutrymme. Köpet gick inte igenom. Klarnas funktion för testköp är usel och jag rekommenderar INGEN att lita på att det stämmer.Gick precis in på Klarna-appen, har hyfsad koll på vad som gäller.
Klarna tar som jag trodde ingen UC.
Man gör ett tesköp som visar vilken köparens man har på kortet så slipper man stå med skägget i brevlådan när du väl ska handla.
Du måste ange var du ska handla och för hur mycket, detta bara för att Klarna ska kunna sätta upp en betalningsplan med räntor etc innan du gör köpet.
Det som är positivt är att du kan ange fler nätbutiker så sätter dom upp en ny bet. plan för varje ny butik du handlar hos.
Bara du håller dig inom den gräns som testköra visar så är det lugnt.
I deras app så finns det ett register vilka butiker som är knutna till Klarna?
Om du tex planerar vill köpa en TV på Elgiganten som kostar 15000, då anger du det köpet i appen. Då sätter dom ihop en bet. plan för det köpet.
Vill du sen handla någon annanstans för 10000, då skriver du det. Samma sak du kan ha flera avbetalningsplaner samtidigt, bara du håller dig inom gränsen.
Precis den erfarenhet jag med många har. Uselt.Jag har betyg "medel" på creditsafe och hade stort Köputrymme på klarna. Jag lyckades uppnå 48k. Nu är det satt till litet. Å jag kan inte ens köpa en cola.
25K kanske är max för dig (om du nu kan handla för den summan...) men gränsen är personlig. Jag har haft långt över 25K som limit.På mig stod det också stort men för skojs skull så ville jag veta hur stort? Jag provade 30000 först men där blev det nej, provade sen 25000 och stod det att det gick bra så 25000 är max!
Ringde och pratade med dom och frågade om man kan rätta sig efter gränsen. Dom sa att ibland så kan det vara mindre och ibland mer, djävligt tvetydigt svar! Jag kommer inte att förlita mig på att kortet funkar när jag handlar fysiskt, då är det bättre använda sitt eget då vet man att det funkar iallafall. Jättekul att du hade så hög gräns, för mig så är 25 mycket.25K kanske är max för dig (om du nu kan handla för den summan...) men gränsen är personlig. Jag har haft långt över 25K som limit.