Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

Jag kan fortfarande inte handla där Klarna står för betaltjänsterna, inte ens för 1 krona som det kostar med provabonnemang av Göteborgs-Posten. Jag vill alltså inte ha faktura eller avbetalning, utan bara handla med mitt vanliga bankkort. Kontaktat Klarna otaliga gånger men de löser inte problemet, så inga internetköp för mej där Klarna står för betallösningen :(

Men du har ett gäng anmärkningar va?

Men du har ett gäng anmärkningar va?
Japp det har jag, men det handlar om att det inte går att handla med mitt bankkort eftersom Klarna står för betallösningen, ungefär som Paypal eller liknande. Enligt Klarna själva ska jag kunna handla, men det fungerar inte i praktiken. Det fungerar inte heller att handla i butik, via vanlig terminal, om de valt Klarnas betallösning... Anmärkningar eller ej så måste jag ju kunna handla med mitt bankkort om jag har täckning på kontot, ingen tar emot kontanter längre.

Klarnas kundtjänst är ett skämt, var i kontakt med dom igen eftersom mitt kort är spärrat fortfarande, trots ingen skuld. De bollade mig vidare, som vanligt. Förra gången skulle det ta två, tre veckor att fixa till det. Nu sa de att ja vi skyndar oss men det kan ta upp till tre veckor, va fan är det som tar sån jävla tid. Sitter lite dåligt till nu eftersom jag prioriterat att betala klarna kortet i första hand för att jag hade hög kredit där. Man kan inte lita på det, helt plötsligt var jag ej kreditvärdig trots att jag betalat alla fakturor i tid. Skitkort och urkass kundtjänst

Klarnas kundtjänst är ett skämt, var i kontakt med dom igen eftersom mitt kort är spärrat fortfarande, trots ingen skuld. De bollade mig vidare, som vanligt. Förra gången skulle det ta två, tre veckor att fixa till det. Nu sa de att ja vi skyndar oss men det kan ta upp till tre veckor, va fan är det som tar sån jävla tid. Sitter lite dåligt till nu eftersom jag prioriterat att betala klarna kortet i första hand för att jag hade hög kredit där. Man kan inte lita på det, helt plötsligt var jag ej kreditvärdig trots att jag betalat alla fakturor i tid. Skitkort och urkass kundtjänst

Fy fan alltså. jag har också prioriterat dom lite halvsmått i hopp om att kunna använda kortet. Men icke mer!!

Fyfasen så irriterande. Nej, jag litar inte heller på Klarna. Man tror ju att man ska kunna använda pengarna igen om man betalar ner skulden. Jag har betalat av 17 000 men får inte köpa en bussbiljett fast jag gått från studier till heltidsjobb. Blir så arg på Klarna men vad ska man göra.
Känns inte bra. Det hade varit en välbehövlig livlina om man fått Klarnakortet med det utrymme som man betalat ner från sin största skuld där.
Bensin och mat i mängder och fler lån borta. Skitklarna.

Det här med delbetalning. Hur hur få delbetalningskonto. Nån som vet något om detta? Någon som fått inkasso från Klarna pga kortet?

Det här med delbetalning. Hur hur få delbetalningskonto. Nån som vet något om detta? Någon som fått inkasso från Klarna pga kortet?

Yes. Enligt klarna så görs ytterligare kreditupplysningar efter man använt sitt kort som sedan avgör om du kommer kunna delbetala köpen eller ej: även om du kunnat nyttja 100.000 på kortet är det inte alls säkert att detta går att delbetala oavsett vad som står.

Det framkommer ÖVERALLT och de marknadsför kortet med att det kommer gå att delbetala vilket även deras kundtjänst uppger. Detta är som sagt inte alls säkert. Jag har haft oändliga diskussioner om detta med klarna då det inte står någonstans i några villkor att ytterligare kreditupplysningar kommer att tas för att få delbetala.

Jag har bestridit ärendet och skickat det vidare till finansinspektionen.

Dom är så usla fy fan alltså. Gör absolut ingenting rätt. Ofattbart.

Ofattbart att det kan vara tillåtet att först ge kredit på 50 till 100-tusen och mer ändå och sedan inte ha chans till delbetalning som ett vanligt kreditkort. Jag har klagat på och bestridit min faktura där nu så får vi se hur detta slutar.

Du menar att du fick handla för 100.000 men dom vill att du betalar hela summan redan månaden efter?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp