Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

Vad betyder no limit kort sharkvics?

Fast.... det är nästan 30% ränta hos klarna.. men absolut, jag förstår att du inte vill att det syns på UC, dock så är det inte någon 5% skillnad vi pratar om här, snarare 25% och mer därtill om du inte kan betala av i den takt som avtalat.

Klarna har i princip BARA fått skit senaste 224 sidorna här. Ingen som har lovordat varesej deras ränta eller någonting annat. Men att få 180.000 UTAN att få en UC-förfrågan och utan att få skulden reggad för att du ska betala av synliga skulder - som du sedan bakar in i ett blancolån med låg ränta är nog samtligas strategi.

Tror ingen har som ambition att dras med deras ockerränta i 6 år. Inte jag iallafall. Så bra att du återigen påpekar deras skyhöga räntor till folk som tycker att det verkar vettigt med Klarna.

Vad betyder no limit kort sharkvics?
Det är när det inte finns någon övre gräns på kortet. Som sagt, äldre Amex korten. På min gamla Amex Gold hade jag ingen gräns på kortet, på min nuvarande Amex Green finns en gräns på 25000kr. Skulden/utnyttjande syns på uc nu.

Det är när det inte finns någon övre gräns på kortet. Som sagt, äldre Amex korten. På min gamla Amex Gold hade jag ingen gräns på kortet, på min nuvarande Amex Green finns en gräns på 25000kr. Skulden/utnyttjande syns på uc nu.

Innebär det att ni inte har någon gräns på vad man kan nyttja? Finns det inte ens en gräns på säg 2 miljoner?

Innebär det att ni inte har någon gräns på vad man kan nyttja? Finns det inte ens en gräns på säg 2 miljoner?

Vid större köp så ska man kontakta de för ett OK. Men per definition ska det innebära att vi inte har någon gräns, även om det säkert finns en inofficiell sådan definierad utifrån vad vi har angett att vi tjänar.

Det kan mer eller mindre stämma. Så mycket som 2mil var det nog på Platinum eller black card dock. Men kommer ihåg att Amex tog en ny UC på mig och då blev det en gräns på mitt kort. (0kr taxerade inkomst i Sverige:) egenföretagare då i dk). Men ändrades ganska snabbt när jag förklarade läget. Men normalt kunde jag använda 100-150k i månaden på kortet utan några som helst problem. Lojalitet programmet var ganska bra så jag ville ha poängen. Betalade ALLT på kortet. Från inköp till olika ställen till uttag av cash, till uteliv till uttag till räkningar mm. Köpa en bil på 300-400k på kortet (gissar jag på) hade inte varit ett problem.

Jiiises. Har betalat av till Klarna denna månaden totalt 25.000 kronor.
Positivt är att skulden numera är på 155.000
Den var ifrån början 191.000 ganska exakt. Pratat med deras kundtjänst.

Målet är att efter det här året inte ha ett enda SMS-Lån,kreditkort eller dylikt.
Samla allt i 4 stora (Gigantiska) lån där jag ligger på en kostnad a 15.000 i månaden + 15.000 i övriga fasta utgifter....

Jiiises. Har betalat av till Klarna denna månaden totalt 25.000 kronor.
Positivt är att skulden numera är på 155.000
Den var ifrån början 191.000 ganska exakt. Pratat med deras kundtjänst.

Målet är att efter det här året inte ha ett enda SMS-Lån,kreditkort eller dylikt.
Samla allt i 4 stora (Gigantiska) lån där jag ligger på en kostnad a 15.000 i månaden + 15.000 i övriga fasta utgifter....

Är det lån via Klarna eller är det Klarna konto?
Tror du fixar det galant!

Betalade ALLT på kortet. Från inköp till olika ställen till uttag av cash, till uteliv till uttag till räkningar mm.

Ett sådant förfarande kräver dock att man är restriktiv med var man handlar, med tanke på hur många butiker och restauranger som inte tar emot American Express.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp