Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarna tog kreditupplysning på mig

Varför ändå acceptera?

Man behöver inte avslöja allting om sig själv.
Acceptera att de tar upplysning menar du? Det är skillnad om du betalar med dina egna pengar eller handlar på kredit. OM jag betalar med mina egna pengar och det ändå tas en upplysning så accepterar jag det inte, vare sig det är Klarna eller ngn annan. Men om nu den tagna upplysningen inte påverkar ngt alls så bråkar jag inte om det.
Handlar man på kredit så vill kreditgivaren veta om man fått anmärkning sen sist man handlat eller ngt annat förändrats till det sämre, och det åfr man förstå.

Acceptera att de tar upplysning menar du? Det är skillnad om du betalar med dina egna pengar eller handlar på kredit. OM jag betalar med mina egna pengar och det ändå tas en upplysning så accepterar jag det inte, vare sig det är Klarna eller ngn annan. Men om nu den tagna upplysningen inte påverkar ngt alls så bråkar jag inte om det.
Handlar man på kredit så vill kreditgivaren veta om man fått anmärkning sen sist man handlat eller ngt annat förändrats till det sämre, och det åfr man förstå.

Det är ju bara om man swishar klarna det inte är kredit. Väljer man betala direkt från konto är det ett par dagar till det dras från kontot, då är det kredit under tiden och helt ok med kreditupplysning

Det är ju bara om man swishar klarna det inte är kredit. Väljer man betala direkt från konto är det ett par dagar till det dras från kontot, då är det kredit under tiden och helt ok med kreditupplysning
Ja och det tycker jag är dåligt att det är fördröjning, beloppet borde registreras som Reserverat belopp. Man hinner glömma att det inte dragits.

Varför ändå acceptera?

Man behöver inte avslöja allting om sig själv.

Handlar man på kredit så har de ju självklart rätt att ta en upplysning. Det har även möjlighet/rätt att göra detta när som under hela perioden man är kund hos dom eller andra finansiella aktörer.

Det får man acceptera om man vill låna pengar för att handla något.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp