Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarna till inkasso

? ja den dubblas max 3 g sen får du ett uppsägningsbrev. Inte kan du väl bara trycka varje månad ? Aldrig hört
Grejen är att när jag får meddelandet att det gick inte igenom går jag in p trycker betala idag sådär håller jag på 4 ggr kanske sen nästa så kommer fakturab betalas ol 30 dagar. Så har de varit sen jabuari för mig. Kan va som jag skrev att jag trycker betala idag efter misslyckat försök flera ggr tills nästa månads kommer.

Förstår inte? Ska jag själv trycka på betala idag? Går det inre automatiskt?
Jo men om du inte har pengar på kontot så kommer de bli misslyckat så går du in o trycker betala idag tills den hoppar 1 månad fram. Har gjort så sen januari utan inkasso eller något.

Ett tag när jag ofta var sen och missade flera betalningar så kunde jag inte använda Klarna under en längre tid. När jag började betala i tid och t o m betalade lite extra så fick jag även Klarna kortet som jag inte hade sen innan.
Nu har det stått Kreditutrymme Litet sen juni månad då inkomsten uppdaterades, innan dess kunde jag använda det jag hade betalat in
Ok! Menar du att du har fått en försämrad inkomst och att de är pga de?

Mitt gick till Modhi och jag kunde få en avbett på 60 månader kapital runt 100.000 så 2450 i månaden vilket är ok men ändå surt då andra haft mer tur med andra inkassobolag. Jag kommer betala några månader sen ringa och gnälla och hoppas på det bästa. Har även mailat klarna om det men de agerar ju som gåsar.

De skulle dock ta till sig mina synpunkter så kanske slutar de använda modhi eller påverkar dem att bli shysstare. Kostnaden för mig blir i slutändan ca 50.000 i ränta och aviavgifter. (bara avi 3600 som man inte kan bli av med)
Var det nyligen ditt konto gick till inkasso?

Allså så folk fattar: att låta bli att agera när de inte lyckas dra pengar är inte vad jag gjort. Utan så fort meddelandet kommer att de ej lyckats dra pengar så går jag in i appen och trycker betala idag. Sådär håller jag på tills den slår ihop månadens+nästa månads. Sen januari har jag gjort så (har 35000 utnyttjat) och nu är jag uppe i 34000 som de vill ha betalt men ingen inkasso lr något.

Allså så folk fattar: att låta bli att agera när de inte lyckas dra pengar är inte vad jag gjort. Utan så fort meddelandet kommer att de ej lyckats dra pengar så går jag in i appen och trycker betala idag. Sådär håller jag på tills den slår ihop månadens+nästa månads. Sen januari har jag gjort så (har 35000 utnyttjat) och nu är jag uppe i 34000 som de vill ha betalt men ingen inkasso lr något.
Det är väl där det inte hänger ihop ? När man ligger 3 månader efter så skickas ett uppsägningsbrev med en viss engångssumma att betala annars ajös.
Ska det göra iaf. Ja har haft det så 2 gånger

Jag betalade min sista faktura i juni detta år. Å har därefter i typ början av september först fått hem ett brev där det står att hela skulden går till inkasso om inte inbetalning sker.

Sedan kort därefter har blivit kontaktad över telefonen av supporten som ville kolla läget. Där jag beklaga att jag har ingen möjlighet med summorna dom vill ha. Å vi avsluta samtalet genom att vara överens om att det går till inkasso.

Har då inte dykt upp något eller hört något efter det.
Hej!

Har du hört något från Klarna om inkasso? Har det gått vidare och vilket inkasso isåfall?

Det är väl där det inte hänger ihop ? När man ligger 3 månader efter så skickas ett uppsägningsbrev med en viss engångssumma att betala annars ajös.
Ska det göra iaf. Ja har haft det så 2 gånger
Är den summan lika stor som den senaste månaderna? Eller har det räknat ut någon annat belopp?

Nej, har fått uppsägningsbrev flera ggr men alltid lyckats ordna med betalning och klarat mig! Vet också att när det brevet kommer så är de stenhårda och beviljar inte anständ ens med en enda dag, lägsta att betala enligt brevet eller skickas det till inkasso.
Jag tycker de är stenhårda innan också! Säger bara betala enligt kontovillkoren

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp