Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarna till inkasso

Hej!

Ni som haft delbetalningskonto som gått till inkasso hur har det fungerat?
Jag har varit i kontakt med deras kundservice massor av gånger men får faktiskt olika svar varje gång?

1. Hur många månader innan det går till inkasso?
2. Går det att betala in små summor för att förhala allt?
3. Kommer det ett uppsägningsbrev innan det sägs upp och måste man betala allt då?
4. Någon som gått till inkasso nyligen med sitt delbetalningskonto och vilket inkasso hamna ni hos? Fick ni avbetalningsplan?

Tack på förhand!

Nu är det väldigt många år sen jag lät klarna gå till inkasso men då tog det i runda slängar 2-3 månader innan det gick till deras egna inkasso.

Men detta var som sagt kanske 7-8 år sen. Tänk också på det är vanligt att man blir spärrad hos klarna upp mot 5 år om man misskött sig hos dom och med tanke på klarnas marknadsdelar kan det vara lite jobbigt.

Nu är det väldigt många år sen jag lät klarna gå till inkasso men då tog det i runda slängar 2-3 månader innan det gick till deras egna inkasso.

Men detta var som sagt kanske 7-8 år sen. Tänk också på det är vanligt att man blir spärrad hos klarna upp mot 5 år om man misskött sig hos dom och med tanke på klarnas marknadsdelar kan det vara lite jobbigt.
Hej!
Tack för svar! Ja de har visst slutat med eget inkasso.
Ja inget kul om jag behöver släppa det!

När man väl missat tre månadsbetalningar så skickar de ett brev där det står att du ska betala si och så mkt senast runt den 5-7:e nästkommande månad och om du inte betalar det beloppet så går hela skulden till inkasso.

Hej!

Ni som haft delbetalningskonto som gått till inkasso hur har det fungerat?
Jag har varit i kontakt med deras kundservice massor av gånger men får faktiskt olika svar varje gång?

1. Hur många månader innan det går till inkasso?
2. Går det att betala in små summor för att förhala allt?
3. Kommer det ett uppsägningsbrev innan det sägs upp och måste man betala allt då?
4. Någon som gått till inkasso nyligen med sitt delbetalningskonto och vilket inkasso hamna ni hos? Fick ni avbetalningsplan?

Tack på förhand!

Jag betalade min sista faktura i juni detta år. Å har därefter i typ början av september först fått hem ett brev där det står att hela skulden går till inkasso om inte inbetalning sker.

Sedan kort därefter har blivit kontaktad över telefonen av supporten som ville kolla läget. Där jag beklaga att jag har ingen möjlighet med summorna dom vill ha. Å vi avsluta samtalet genom att vara överens om att det går till inkasso.

Har då inte dykt upp något eller hört något efter det.

Jag betalade min sista faktura i juni detta år. Å har därefter i typ början av september först fått hem ett brev där det står att hela skulden går till inkasso om inte inbetalning sker.

Sedan kort därefter har blivit kontaktad över telefonen av supporten som ville kolla läget. Där jag beklaga att jag har ingen möjlighet med summorna dom vill ha. Å vi avsluta samtalet genom att vara överens om att det går till inkasso.

Har då inte dykt upp något eller hört något efter det.
Konstigt? Hur ser det ut i appen? Är den kvar ännu?
Då ligger du efter med 3 månader plus några dagar? Och fick uppsägningsbrev efter 2 månader utebliven betalning?

När man väl missat tre månadsbetalningar så skickar de ett brev där det står att du ska betala si och så mkt senast runt den 5-7:e nästkommande månad och om du inte betalar det beloppet så går hela skulden till inkasso.
Tack för svar

Ligger du hos inkasso?

Tack för svar

Ligger du hos inkasso?
Nej, har fått uppsägningsbrev flera ggr men alltid lyckats ordna med betalning och klarat mig! Vet också att när det brevet kommer så är de stenhårda och beviljar inte anständ ens med en enda dag, lägsta att betala enligt brevet eller skickas det till inkasso.

Nej, har fått uppsägningsbrev flera ggr men alltid lyckats ordna med betalning och klarat mig! Vet också att när det brevet kommer så är de stenhårda och beviljar inte anständ ens med en enda dag, lägsta att betala enligt brevet eller skickas det till inkasso.
Hur lång tid har det tagit tills du har kunna utnyttja Klarna sen igen? Ja va sen men hann o betala innan första brevet om uppsägning kom, men står fortfarande kreditutrymme litet nu efter snart 1 månad.

Tycker de är stenhårda redan efter jag missat i september och alla säger olika
Det blir väl inte någon missbrukad när den går till inkasso

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp