Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarna rapporterar nu in till UC.

Fick brev hem idag, det står följande.
”En uppsägning av ditt kontoavtal kommer även registreras hos kreditupplysningsföretaget UC och kan komma att påverka din framtida kreditvärdighet”

som sagt, min skuld syns inte hos uc just nu så jag hoppas att detta är tomt hot?

Mitt klarna delbetalning syns inte på Uc (än)
Dem ringde mig idag och meddelade att det var under uppsägning och att den 7 juli skickas det vidare till inkasso.
Jag frågade vilket inkasso dem använde sig av och han svarade att det vanligtvis är alektum. (Hoppas jag kan få till en bra betalplan)
Kör på snöbollseffekten just nu och hoppas kunna komma undan med max 2000kr till dem tillsvidare.
dock glömde jag fråga om dem rapporterar till uc missbrukad kredit.
Han på klarna sa själv att om jag inte kunde betala så var det bättre att släppa till inkasso och få till en betalplan där.
Ända som hände sa han att det blev en extra kostnad när det gick till inkasso, vill tro att han skulle informera om det skulle bli missbrukad kredit?!

min skuld är på 84000kr
De har ingen skyldighet att informera om i fall det blir misskött kredit eller inte, vad jag vet.

Hur svårt blir det med tex samlingslån om man åker på en missbrukad kredit?

Men det behöver inte vara kört, har du väldigt bra förutsättningar så kan det gå vägen, men som sagt det är en anmärkning med allt vad det innebär.
Har haft både misskött kredit och missbrukat kontokort, enda "fördelen" mot vanlig anmärkning att de inte syns på andra upplysningar som typ Bisnode eller Cs

Men det behöver inte vara kört, har du väldigt bra förutsättningar så kan det gå vägen, men som sagt det är en anmärkning med allt vad det innebär.
Har haft både misskött kredit och missbrukat kontokort, enda "fördelen" mot vanlig anmärkning att de inte syns på andra upplysningar som typ Bisnode eller Cs
Men dem övriga krediterna som jag har tex ett kreditkort, dem kommer inte att sägas upp pga fått en anmärkning från klarna?

Men dem övriga krediterna som jag har tex ett kreditkort, dem kommer inte att sägas upp pga fått en anmärkning från klarna?
Du använder "dem" på ett orimligt sätt.
Vissa kan säga upp/spärra. Tror resurs bank gör så, får ngn anmärkning för vad som helst så spärras alla möjliga kort man har där.

Neeee nada på uc hos mig.

Du använder "dem" på ett orimligt sätt.
Vissa kan säga upp/spärra. Tror resurs bank gör så, får ngn anmärkning för vad som helst så spärras alla möjliga kort man har där.
Vad menar du med orimligt sätt?

har ett bn kort som jag tänkt stoppa in 25k på och ha som backup.
Risk att den spärras om klarna rapporterar missbrukad kredit?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp