Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarna och Monetti till inkasso

Jag snacka med modhi och de skulle kolla om jag kunde få börja med en lägre summa. Mem dagen efter hade de inte hört av sig och så fanns en ny flik med "föreslå avbetalning"

Valde 5 år (60 månader) fick meddelande idag att det var godkänt och skall betalas första gången sista september tycker det var helt ok jävligt mycket ränta blir det ju men förhoppningen är ju att betala av snabbare.

Har Klarna även spärrat dig att handla med ditt bankkort och betala med dina egna pengar som bl a @Lize råkat ut för? Vet att fler har råkat ut för samma. Och kan man inte ens betala med pengar man faktiskt har på kontot ja då är det illa och har gått för långt med Klarnas betallösningar.
Nej swisch och kort går bra genom klarna som tur är.

Tja!

Hemsk månad denna, fått betala ikapp en hel del fakturor jag legat efter + varit sjuk en del, så lönen har varit riktigt kass.

Denna situation gör att jag måste troligtvis släppa Klarna och monetti till inkasso.
Summorna ligger på:

Klarna: 28 000
Monetti: 34 000

Någon som har kolla på ifall dom har möjlighet att ge okej avbetalningar? Vilka är inkasso företagen? Ger dom anmärkningar/missbrukad kredit vid överlämning till inkasso?

Surt utav helvete....Men ibland går det helt enkelt inte längre :(
Mitt klarna på 50.000kr hamnade hos Legalis i 3 månader. Mycket bra att göra med, killen jag pratade med först när jag fick hem brevet ville verkligen hjälpa till så han tricksade hela dagen för att fixa fryst ränta för mig, ringde upp mig några timmar senare och meddelade att han har löst en betalningsplan på 1500kr i månaden med en fryst ränta på det.
3 månader senare och skulden skickades vidare till Sileo (dotterbolag eller liknande). Allt fortsatte precis som det gjorde hos legalis där. Är än idag kvar hos dom och skulden är nere på 34k. Har fått betalningsfria månader och fått sänka mitt månadsbelopp flera gånger. Önskar helt seriöst att alla mina lån låg hos Sileo.

Även Sergel är väldigt bra och ha och göra med, endast 8% ränta för mig och fint specat vad man faktiskt betalat till dem

Mitt klarna på 50.000kr hamnade hos Legalis i 3 månader. Mycket bra att göra med, killen jag pratade med först när jag fick hem brevet ville verkligen hjälpa till så han tricksade hela dagen för att fixa fryst ränta för mig, ringde upp mig några timmar senare och meddelade att han har löst en betalningsplan på 1500kr i månaden med en fryst ränta på det.
3 månader senare och skulden skickades vidare till Sileo (dotterbolag eller liknande). Allt fortsatte precis som det gjorde hos legalis där. Är än idag kvar hos dom och skulden är nere på 34k. Har fått betalningsfria månader och fått sänka mitt månadsbelopp flera gånger. Önskar helt seriöst att alla mina lån låg hos Sileo.
Sileo är det bästa inkassobolag jag haft!

Jag snacka med modhi och de skulle kolla om jag kunde få börja med en lägre summa. Mem dagen efter hade de inte hört av sig och så fanns en ny flik med "föreslå avbetalning"

Valde 5 år (60 månader) fick meddelande idag att det var godkänt och skall betalas första gången sista september tycker det var helt ok jävligt mycket ränta blir det ju men förhoppningen är ju att betala av snabbare.
Hur mycket var din skuld på hos modhi?

Fick du fryst ränta eller hur blev du av med skulden på 5 år? Vad blev din månadskostnad?

Fick du fryst ränta eller hur blev du av med skulden på 5 år? Vad blev din månadskostnad?
Nej ingen fryst ränta 60*2454=147.240 så "kostnaden" blir runt 47.000

Bara avi avgifterna som man inte kan få bort blir ju 3600 kr

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp