Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarna och KFM

Hej,

Min månadsfaktura på ca 10 000 kr harr skickats till Alektum och på mina sidor står det att det inte kan avbetalas?? Har ni blivit nekade avbetalning hos de? Den gick dit 17/10 och har inga andra ärenden....Ska den behöva gå till KFM? Då skiter sig allt i min ekonomi =(

Du får ringa och fråga, det finns ingen allmän rättighet att får avbetalningsplaner

Det förstår jag också (och ska göra) men trodde de var hjälpsamma? Tycker bara alla på forumet nämner de fått det?

Beroende på vem man frågar är alla inkassobolag både superhjälmsamma och även jävulen själv..

Återstår att se då men vad händer om det går till KFM? Hur lång tid tar det från delgivning till utmätning? Tjänar 39 000 kr i månaden men får det oftast bara att gå plis-minus noll pga. samlingslån (har inget hos KFM idag) och ingen betalningsanmärkning..

3-4 mån typ

Du kommer få avbetalningsplan om du mejlar eller ringer dem, går ej att fixa via hemsidan.
Alektrum är dock dåligt inkassobolag, de går inte på rimliga avbetalningsplaner. De acceptera 3-6 månader avbetalningsplaner.

Du kommer få avbetalningsplan om du mejlar eller ringer dem, går ej att fixa via hemsidan.
Alektrum är dock dåligt inkassobolag, de går inte på rimliga avbetalningsplaner. De acceptera 3-6 månader avbetalningsplaner.
Men 3-6 mån borde gå? Det skulle rädda mig!

Hej,

Min månadsfaktura på ca 10 000 kr harr skickats till Alektum och på mina sidor står det att det inte kan avbetalas?? Har ni blivit nekade avbetalning hos de? Den gick dit 17/10 och har inga andra ärenden....Ska den behöva gå till KFM? Då skiter sig allt i min ekonomi =(
Det står alltid så på deras sida. Du kommer få avbetala den men på MAX 6 månader, allektum är svinhårda.
Men jag ska faktiskt säga att dem hjälpte mig föregående månad. Jag hade missat att betala dem. Så min betalplan bröts. Dem upprättade faktiskt en ny till mig. Det måste vara det enda positiva som skrivits om allektum på detta forum.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp