Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarna: Nekad delbetalning - Har de blivit hårdare?

Hej,

Försökte precis göra ett köp via Klarna på 10.000 kr med delbetalning i 12 månader. Men jag blev nekad, vilket jag inte trodde.

Har cirka 18.000 i fakturor hos de.
Betalade i torsdags och fredags förra veckan ungefär 8.000 kr.
Hänt att jag missat förfallodatum vid något tillfälle,ed någon dag (Aldrig fått påminnelse avgift eller inkasso).
Hade två små delbetalningar som jag slutbetalade förra veckan en var på 5000 kr och en på 1500.

I övrigt är jag höginkomsttagare, har 690 / Mycket bra betyg hos UC.

Har Klarna blivit hårdare i sina bedömningar? Eller var det snarare en fråga om dålig tajming? Kan det vara så att mina inbetalningar i slutet på förra veckan ännu inte bokförts, även om det ser ut så i appen?

Senast ändrad:
Hej,

Försökte precis göra ett köp via Klarna på 10.000 kr med delbetalning i 12 månader. Men jag blev nekad, vilket jag inte trodde.

Har cirka 18.000 i fakturor hos de.
Betalade i torsdags och fredags förra veckan ungefär 8.000 kr.
Hänt att jag missat förfallodatum vid något tillfälle,ed någon dag (Aldrig fått påminnelse avgift eller inkasso).
Hade två små delbetalningar som jag slutbetalade igår, en var på 5000 kr och en på 1500.

I övrigt är jag höginkomsttagare, har 690 / Mycket bra betyg hos UC.

Har Klarna blivit hårdare i sina bedömningar? Eller var det snarare en fråga om dålig tajming? Kan det vara så att mina inbetalningar i slutet på förra veckan ännu inte bokförts, även om det ser ut så i appen?
Har du någon synlig köpkraft?

Har du någon synlig köpkraft?
Nix, syns inget.

Misstänker det är för att jag tidigare missat förfallodatum med någon dag..

Deras AI-kundtjänst svarade att det nekades pga. Köpkraft. Vilket också känns lite förvånade, då historiskt sett legat runt 60-70 000 i köpkraft.

Nix, syns inget.

Misstänker det är för att jag tidigare missat förfallodatum med någon dag..

Deras AI-kundtjänst svarade att det nekades pga. Köpkraft. Vilket också känns lite förvånade, då historiskt sett legat runt 60-70 000 i köpkraft.
Deras system ändras hela tiden tyvärr. Ena dagen kan man köpa för 50k andra dagen 2k

Deras system ändras hela tiden tyvärr. Ena dagen kan man köpa för 50k andra dagen 2k
Ja, det upplevs ytterst osammanhängande för oss utomstående.

Får avvakta ett gäng dagar nästa vecka, och göra ett nytt försök. Om inte annat får jag casha köpet, men hade gärna sparat pengarna i en buffert pga sjukskrivning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp