Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarna kreditgräns

Hej
Någon som vet om kreditgränsen påverkas om man skjuter upp en betalning via klarna ?

Det borde innebära minskad gräns men så lynnigt som klarna system är kan det innebära motsatta också..

Klarna gör lite hur dem vill med sina gränser ingen som vet.
Ena dagen kan du ha 20.000 andra 2.000 utan att ngt har ändrats

Som ovannämnda.

Går inte att försöka hitta en logik med deras gränser. Jag hade 0kr utrymme och plötsligt 16K nästa dag, sen 12K efter en vecka utan någon förändring, osv osv.

Jag hade klarna som gick till inkasso år 2020. Betalade av hela skulden efter två månader. Har inte kunnat köpa nåt på avbetalning efter det. Kundtjänst sa att det kunde ta upp till 3 år. Nu efter tre år så står det att de inte kan erbjuda någon köpkraft och beslutet är slutgiltigt. Så nu har dom ändrat att jag aldrig mer kan få någon kredit mer..

Jag hade klarna som gick till inkasso år 2020. Betalade av hela skulden efter två månader. Har inte kunnat köpa nåt på avbetalning efter det. Kundtjänst sa att det kunde ta upp till 3 år. Nu efter tre år så står det att de inte kan erbjuda någon köpkraft och beslutet är slutgiltigt. Så nu har dom ändrat att jag aldrig mer kan få någon kredit mer..
Föredömligt agerat av Klarna!

Är väl ganska bra egentligen, är nog lätt att hamna där igen tyvärr.

Föredömligt agerat av Klarna!
Fast jag har aldrig haft några betalningsanmärkningar eller liknande och betalade av skulden så fort jag kunde.. så att aldrig kunna köpa på kredit mer känns lite hårt.. men ja lika bra det kanske.

Det borde klarna göra oftare.. dom har ju så många obeståndsärenden att inget inkassobolag kan hantera allt själv

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp