Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarna kontokredit, UC?

Idag när jag kom hem och såg posten blev jag lite irriterad när jag öppnade ett brev från klarna...

Jag gjorde ett köp på nätet för nån vecka sen på ca 2000 kr Och tänkte då välja faktura som betalningsalternativ.
Då fick jag upp en ruta att man kunde betala 39 kr extra och betala i januari istället så jag valde det...

Nu när jag öppnar brevet så står det att jag genomfört det där köpet och ett dem har öppnat en kontokredit på mig.
Kommer denna synas på UC ? för sånafall kommer jag gå i taket.
kämpar på för att få bra betyg och har ett mål att uppnå framöver.

klarna kunde själva inte svara på detta och skulle återkomma om några dagar.

kunde inte se nån som helst info om detta när jag gjorde köpet. Självklart så läser man ju inte 100 sidor finstilt text när man genomför köpet så lär ju stå där sånafall men tycker fortfarande det är fel utav dem.
Faktura och kontokredit är inte samma sak i min värld...

nån som haft detta och vet hur det fungerar ?

Aldrig synts på UC för mig. Varken att den finns eller belopp eller skuld.

Syndes inte för mig under 2019 sommar .

Anser deras kredit är illegal och är ju uppe för det idag.
Får dom inte böter så är det så illa ställt.

Kan vi lika gärna lägga ner FI

Fick ett meddelade från klarna nu att krediten/avbetalningen kommer att synas på UC. Så dem backade krediten och skickar ut en 14 dagars faktura istället.
spelar ingen roll för min del och tar gärna det istället så länge man är säker på att slippa förstöra UC med detta.

Dock tror jag dem har fel när jag läst vad ni skrivit här hur deras kredit fungerar. Men vågar inte chansa :)

Fick ett meddelade från klarna nu att krediten/avbetalningen kommer att synas på UC. Så dem backade krediten och skickar ut en 14 dagars faktura istället.
spelar ingen roll för min del och tar gärna det istället så länge man är säker på att slippa förstöra UC med detta.

Dock tror jag dem har fel när jag läst vad ni skrivit här hur deras kredit fungerar. Men vågar inte chansa :)

Skumt....Antingen ska de börja skicka in till UC eller så har de ingen koll på sig själva, för Klarna har aldrig synts på UC....

Skumt....Antingen ska de börja skicka in till UC eller så har de ingen koll på sig själva, för Klarna har aldrig synts på UC....

Fick detta som svar när jag fråga varför dem öppnat en kredit på mig och om den kommer synas på UC.

Jag förstår!
Att du har ett delbetalningskonto hos oss kommer att synas på en kreditkoll hos UC.
Jag har nu backat faktura **************** från ditt delbetalningskonto. Detta kommer att registreras under natten och jag kommer att skicka ut den nya fakturan imorgon.
Skulle du ha några frågor är du alltid välkommen att återkomma.
Önskar dig en fin dag!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp