Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarna Konto

Någon som vet vad Klarna, och Klarna Konto anävnder för kreditupplysning?

Förra året kunde jag utan problem, använda faktura vid köp via Klarna, gjorde detta på några ställen på nätet utan problem. Såg aldrig att de gjorde någon upplysning på mig.

På hösten sökte jag på en webbutik om att betala med Klarna Konto, dvs avbetalning ett antal månader. Det blev då avslag och efter det kan jag inte heller beställa något alls via vanlig faktura, via Klarna, verkar som de blockat alla mina köp nu framöver.

Det som är komstigt, är att min UC har blivit bättre. Förra året hade jag ca 7 st bet anmärkningar under tiden kag beställde via faktura, när jag ansökte om Klarna Konto så hade jag 4 st bet anmärkningar kvar. Har alltid haft samma antal UC förfrågningar, 5-10 st. Idag har jag enbart 2 bet anmärkningar kvar, som försvinner i höst, samt 4 st UC-ff. Kan dock fortfarande inte ens beställa via faktura. Samtliga fakturor från klarna betalades även i tid och jag fick aldrig någon påminelse. Mailade även Klarna om att det var konstigt att jag inte kan använda dom, trots förbättrat ekonomi, men de sa bara att de gör nya "värderingar" då och då och att det bara är att försöka igen framöver för att få en ny "bedömning"

Så helt enkelt, någon som vet vad Klara använder för kreditupplysning, och övrig info om Klarna hade gärna vart kul och få reda på.

Det var samma för mig var blockad överallt när det gällde klarna, Jag köpte en soffa för 2 veckor sen som jag ville ha på faktura, men det gick inte igenom tog kontakt med klarna då fråga dom mig om dom skulle uppdatera mina uppgifter ,ok sa jag beror på vad ni tar upplysningen det gör dom på creditsafe ,så kontakta dom igen be dom göra det åt dig men det är från fall till fall ,för man kan bli beviljad med faktura på ett ställe sen nån annanstans kan man få avslag sa dom ,men så fort dom uppdaterar dina uppgifter går det på dom flesta företagen.

Ja dom verkar ha så. Vet ej varför.
Men man ska köra på faktura. Sen när fakturan kommer så betalar man in minsta att betala(oftast 50kr) och då blir det klarna konto.

Jag ansökte igår att få betala på en sida att betala med Klarna faktura fick avslag och blev ombedd att betala på annat sätt.Då provade jag med Klarna kampanj och det gick igenom så du kan prova med det också eller prova en annan sida med samma vara.

Det var samma för mig var blockad överallt när det gällde klarna, Jag köpte en soffa för 2 veckor sen som jag ville ha på faktura, men det gick inte igenom tog kontakt med klarna då fråga dom mig om dom skulle uppdatera mina uppgifter ,ok sa jag beror på vad ni tar upplysningen det gör dom på creditsafe ,så kontakta dom igen be dom göra det åt dig men det är från fall till fall ,för man kan bli beviljad med faktura på ett ställe sen nån annanstans kan man få avslag sa dom ,men så fort dom uppdaterar dina uppgifter går det på dom flesta företagen.

Okej, tackar för infon. Då avvaktar jag helt enkelt till oktober när jag är ren från alla bet anmärkningar samt endast har 2 UC kvar, för att uppdatera min status.

Som redan konstaterats är Klarna inte det minsta konsekventa. Man kan bli nekad att handla på konto men beviljad att handla på faktura som man sedan kan göra om till delbetalning. Och funkar inget av det så kan kampanj alternativ fungera.

Och det här med upplysning har varierat men det har inte varit UC eller någon annan som har visat antalet förfrågningar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp