Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarna Köputrymme

Hej på er,

Dem senaste veckorna har mitt köputrymme ändrats flera gånger på Klarna. Jag har alltid haft stort köputrymme men för två veckor sen så ändrades den till mellan och idag står det litet.
Jag har toppekonomi , inga anmärkningar, superbra kreditvärdighet. Det konstiga är att jag har inte ens handlat något via dem eller från någob annan på kredit på minst 6 månader .
Är det inte märkligt?

Med klarna är det mycket som är märkligt..

Samma här! Det känns som att Klarna stramar åt rejält nu..

Det är så för alla. Köputrymme är inget man kan lita på. En dag kommer du kunna handla för 20 000 kr och nästa kommer inte ens 100 kr gå.

Det är rätt knepigt och lynnigt.
Köpa bil går bra.
Köpa Alvedon för 10 kr går inte
Det är så för alla. Köputrymme är inget man kan lita på. En dag kommer du kunna handla för 20 000 kr och nästa kommer inte ens 100 kr gå.

Det är rätt knepigt och lynnigt.
Köpa bil går bra.
Köpa Alvedon för 10 kr går inte
Och ingen som jobbar där förstår hur deras algoritm fungerar.
Kan lika gärna vara sten, sax påse dagligen hur din kreditvärdighet ändras där.

Känns igen. Fick nej på ett köp på 1000:- ena dagen och ja till ett köp på 6000:- nästa. Beställde deras kort, men när man inte vet vad man får handla för i butik så är det ju liksom inte så kul att "chansa", så det kommer jag inte använda.

Känns igen. Fick nej på ett köp på 1000:- ena dagen och ja till ett köp på 6000:- nästa. Beställde deras kort, men när man inte vet vad man får handla för i butik så är det ju liksom inte så kul att "chansa", så det kommer jag inte använda.

Funderat mycket på om det ens är lagligt att ha en ”dynamiskredit som det är.
Bör rimligen likställas som en kontokredit men är inte heller det riktigt, finns ingen annan kreditgivare som jobbar som klarna gör.

Finns amerikanska konkurrenter som gör samma med vet inte om krediten fungerar på samma sätt.

Är dock relativt säker att klarna kommer inte finnas kvar i den befintliga formen gällande krediter efter recessionen som kommer.

Så jävla märkligt. Ena veckan står det stort köp utrymme men veckan efter står det litet köputrymme.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp