- Meddelanden
- 109
- Mottagna reaktioner
- 22
- Poäng
- 112
Åh känns väldigt otrevligt får se hur detta slutar. I värsta fall får de gå till kronofogdenFår endast svar av klarna att det skickas till Alektum
Åh känns väldigt otrevligt får se hur detta slutar. I värsta fall får de gå till kronofogdenFår endast svar av klarna att det skickas till Alektum
Mig svarade de att de har 4 olika inkassobolag och kunde inte svara vilket de skickade tillÅh känns väldigt otrevligt får se hur detta slutar. I värsta fall får de gå till kronofogden
Alektrum är faktiskt ingen höjdare , jag hade ringt dom och sagt du kan betala den 15 november ! Annars tror jag det är skickat som föreläggande ! Aboslut hårdaste inkasso bolaget enligt migJaha ja, nån gång ska det vara den första sägs det... och nu har jag blivit kund hos Alektum för första gången.
Klarna har skickat dit en faktura som jag inte fick lägga till delbetalningskontot. Grejen är den att när jag fick pengar i slutet av oktober gick jag in i appen för att betala fakturan men den fanns inte bland de obetalda fakturorna, där fanns en för månadsbetalningen och en annan som inte ingick i delbetalningskontot. Då trodde jag att den tredje hade lagts till delbetalningskontot. Så jag betalade den andra som inte ingick.
Men igår kom det brev fr Alektum. Alltså har Klarna skickat fakturan till Alektum 7 dagar efter förfallodatum och det har tillkommit 60 kr påminnelseavgift (har inte fått påminnelse) plus 180 kr inkassokostnad plus ränta. Fakturan ska betalas senast 6 november.
Har inte läst ngt bra om Alektum här men jag tänkte ge de en chans och betala den 15 november. Så vi får se vad som händer!
Någon som betalat Alektum nio dagar efter förfallodatum? Vad hände? Det står i brevet att rättsliga åtgärder kan vidtas, frågan är om de skickar till kf som Intrum gör, redan efter 5 dagar??!
Ok, ja, jag får ringa dem på torsdag! Som sagt ingen här har skrivit ngt som helst bra om dem så det är av en anledning så klart. Klarnas val av inkasso kanske återspeglar Klarnas syn på hur pengar ska drivas in.Alektrum är faktiskt ingen höjdare , jag hade ringt dom och sagt du kan betala den 15 november ! Annars tror jag det är skickat som föreläggande ! Aboslut hårdaste inkasso bolaget enligt mig
Jag har haft Alektum och jag upplevde de ganska snabba faktiskt, däremot tyckte jag de var väldigt trevliga och tillmötesgående när man pratar med de. Så jag skulle faktiskt slå de en signal och bara säga att du kan betala den 15:e, så tror jag de löser sigJaha ja, nån gång ska det vara den första sägs det... och nu har jag blivit kund hos Alektum för första gången.
Klarna har skickat dit en faktura som jag inte fick lägga till delbetalningskontot. Grejen är den att när jag fick pengar i slutet av oktober gick jag in i appen för att betala fakturan men den fanns inte bland de obetalda fakturorna, där fanns en för månadsbetalningen och en annan som inte ingick i delbetalningskontot. Då trodde jag att den tredje hade lagts till delbetalningskontot. Så jag betalade den andra som inte ingick.
Men igår kom det brev fr Alektum. Alltså har Klarna skickat fakturan till Alektum 7 dagar efter förfallodatum och det har tillkommit 60 kr påminnelseavgift (har inte fått påminnelse) plus 180 kr inkassokostnad plus ränta. Fakturan ska betalas senast 6 november.
Har inte läst ngt bra om Alektum här men jag tänkte ge de en chans och betala den 15 november. Så vi får se vad som händer!
Någon som betalat Alektum nio dagar efter förfallodatum? Vad hände? Det står i brevet att rättsliga åtgärder kan vidtas, frågan är om de skickar till kf som Intrum gör, redan efter 5 dagar??!
Dock är dom hårda i sin bedömning, men kan du betala den 15:e tror jag inte det är några problem faktiskt.Du menar snabba att skicka till Kf?Jag har haft Alektum och jag upplevde de ganska snabba faktiskt, däremot tyckte jag de var väldigt trevliga och tillmötesgående när man pratar med de. Så jag skulle faktiskt slå de en signal och bara säga att du kan betala den 15:e, så tror jag de löser sigDock är dom hårda i sin bedömning, men kan du betala den 15:e tror jag inte det är några problem faktiskt.
Tycker jag aboslut du ska göra ! Ja dom är snabba att skicka till kronofogden ! Brukar typ vara 1-2 dagar efter baraOk, ja, jag får ringa dem på torsdag! Som sagt ingen här har skrivit ngt som helst bra om dem så det är av en anledning så klart. Klarnas val av inkasso kanske återspeglar Klarnas syn på hur pengar ska drivas in.