Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarna Inkasso

Usch jag ringde alektrum idag eftersom det inte gick att göra avbetalningsplan på mina sidor. Han sa att det bara gick att betala av på 6 mån så summan blir 4500/mån. Går det att förhandla ner om par månader tror ni? Klarar inte hela hösten med den kostnaden:/
Det var väldigt dyrt , jag hade ringt i morgon igen och få prata med en annan istället . För 4500 kr är ju väldigt mycket ! Troligtvis en sån väldigt tråkig person du fick prata med !

Det var väldigt dyrt , jag hade ringt i morgon igen och få prata med en annan istället . För 4500 kr är ju väldigt mycket ! Troligtvis en sån väldigt tråkig person du fick prata med !
Ja det är ju det.. tror du verkligen det finns en chans till mindre om man ringer igen redan imorgon å pratar med en annan?

Mmm Kändes som jag inte hade nåt val.. vad jag än sa så hade han svar på att det inte gick med lägre..
Jag hade också ringt igen faktiskt!
Jag själv blev uppringd av alektum under en tråkig period i mitt liv, för jag hade missat deras avbetalning. De frågade om de var nått jag ville ändra på och jag var ärlig och sa att jag mådde dåligt pga en personlig grej. Hon förstog och sa att de lägger ärendet lite åt sidan ett par månader så skulle vi försöka igen senare. Har idag skuld där på 15000kr, betalar 979kr/mån.

Jag hade också ringt igen faktiskt!
Jag själv blev uppringd av alektum under en tråkig period i mitt liv, för jag hade missat deras avbetalning. De frågade om de var nått jag ville ändra på och jag var ärlig och sa att jag mådde dåligt pga en personlig grej. Hon förstog och sa att de lägger ärendet lite åt sidan ett par månader så skulle vi försöka igen senare. Har idag skuld där på 15000kr, betalar 979kr/mån.
Men vad snällt!:) Ja jag ringer väl imorgon igen så får vi se:)

Om skulden ägs av klarna och alektum är inkassoombud kan dom vara bunden i avtal och instruktioner från klarna.
Kan tänka mig att klarna har bråttom att få betalt med tanke på deras kreditförluster

Beklagar att de kräver så stort belopp per månad. Säger som de andra, ring igen. Vill de inte ändra så fråga vad som händer om du inte skulle klara av att betala en månad. Kan bra att veta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp