Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarna - Få tillbaka pengarna, delbetala istället

Märkte precis i Klarna-appen att köp man gjort och betalat kan man få tillbaka pengarna och delbetala istället. Hittade inget om detta här tidigare så tänkte lämna som tips. Kan ju vara en lösning istället för att ta ett sms-lån, att kolla köp hos Klarna om ni också har den möjligheten.

Bilagor

• 1147E2F8-3DA6-4B46-94EF-CF99DABA8E4A.jpeg
    1147E2F8-3DA6-4B46-94EF-CF99DABA8E4A.jpeg
    115.2 KB · Visningar: 637
Intressant. Vart i appen hittar du den funktionen? Kan du beskriva sökväg eller så?

Får du delbetala för alla dina köp eller bara nån viss kategori?

Intressant. Vart i appen hittar du den funktionen? Kan du beskriva sökväg eller så?

Får du delbetala för alla dina köp eller bara nån viss kategori?
Det var på "hem". Sedan tryckte jag på mitt köp under "transaktioner". Scrollar sedan längst ned och då såg det ut såhär. Ena bilden var det möjligt att få pengarna tillbaka för delbetalning, det andra verkar kört. Vet inte vad som krävs för detta, om det är summan, eller betalningsmetod.

Kan säga i allafall att det jag kan få pengarna för var ett kortköp och ca 1500kr. Det andra var betala direkt (alltså att dom drar från kontot) och ca 200kr

Som svar på din fråga så var det ett enskilt köp.

Bilagor

• 5CFAAFD1-46D0-4680-9836-83F52750BFBA.jpeg
    5CFAAFD1-46D0-4680-9836-83F52750BFBA.jpeg
    93.4 KB · Visningar: 546
  • AAFE4477-7AA2-42A6-A8B2-58A67A4F8283.jpeg
    AAFE4477-7AA2-42A6-A8B2-58A67A4F8283.jpeg
    81.5 KB · Visningar: 609
Det var på "hem". Sedan tryckte jag på mitt köp under "transaktioner". Scrollar sedan längst ned och då såg det ut såhär. Ena bilden var det möjligt att få pengarna tillbaka för delbetalning, det andra verkar kört. Vet inte vad som krävs för detta, om det är summan, eller betalningsmetod.

Kan säga i allafall att det jag kan få pengarna för var ett kortköp och ca 1500kr. Det andra var betala direkt (alltså att dom drar från kontot) och ca 200kr

Som svar på din fråga så var det ett enskilt köp.

Tack, då är jag med på vart det borde synas. Jag har bara några köp från MatHem, som jag betalat med kort, men dessa går inte delbetala :(

Tack, då är jag med på vart det borde synas. Jag har bara några köp från MatHem, som jag betalat med kort, men dessa går inte delbetala :(
Ajdå. Ja, det verkar verkligen inte finnas på alla köp.

Frågade kundtjänst men hon svarade bara på något helt annat.

Bilagor

• 8C7C9C80-A150-428A-9636-CE9BBA1CAEAE.png
    8C7C9C80-A150-428A-9636-CE9BBA1CAEAE.png
    401.3 KB · Visningar: 396
Ok, det går på samma gräns som för kortet (som inte har nån gräns...).

Min gräns på klarnakortet är mycket begränsad. Därav som jag inte får upp valet att delbetala :(

Ok, det går på samma gräns som för kortet (som inte har nån gräns...).

Min gräns på klarnakortet är mycket begränsad. Därav som jag inte får upp valet att delbetala :(
Ja , kanske så, men förstår då varför inte alla mina köp, åtminstone de som var lägre belopp kunde återbetalas. Känns som nån konstig algoritm

Oj, vilket bra tips! Kollade och har en hel del betalningar jag kan få "tillbaka", säkert 10-15 papp i alla fall. Skulle ju kunna vara värt att ta ut för att snabbare nolla ner kontokortet. Räntan är nog ungefär lika (måste kolla). Så länge inte Klarna rapporterar till UC och att pengarna verkligen används till andra avbetalningar är det ju riktigt bra.

Oj, vilket bra tips! Kollade och har en hel del betalningar jag kan få "tillbaka", säkert 10-15 papp i alla fall. Skulle ju kunna vara värt att ta ut för att snabbare nolla ner kontokortet. Räntan är nog ungefär lika (måste kolla). Så länge inte Klarna rapporterar till UC och att pengarna verkligen används till andra avbetalningar är det ju riktigt bra.

Härligt! Räntan för mig stod 11,99%. Klarna har aldrig rapporterat till UC för mig i allafall, enligt andra trådar här tolkar jag det också som att Klarna inte skickar till UC. Borde vara lugnt för dig :)

Någon som vet om det går att få som en samlingsfaktura om man "löser" in tre tidigare köp eller betalar man tillbaka på tre olika inlösta belopp?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp