Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarna - ej gått att betala

Hej!

Jag har haft en kontokredit hos klarna där det stått i månader att ”du har ingenting att betala” (se nedan).

A531E833-A451-4B32-A8CC-6D3F58FE020D.png
Till saken hör också att jag skaffade denna kontokredit efter att jag såg att de marknadsförde sig med att det fanns möjlighet att ”betala med ett klick” då jag av diverse anledningar ej har möjlighet att betala via bankgiro...

Hur som helst så har jag kontaktat klarna i ärendet säkert 25 gånger och frågar varför jag inte ser att jag har något att betala...

De har haft fel på sina tjänster och därför har det ej fungerat och säger att jag kan betala via bankgiro... Det var ej på dom premisserna jag skaffade kontot!

Nu när jag kom hem till Sverige igen så har dom skickat skulden till kronofogden...

Kan dom verkligen göra såhär? Erbjuda en tjänst som ej fungerar och sen dra det såhär långt när felet ligger hos dom? Står än idag att jag inte har något att betala...

Jag har meddelat dem hundra gånger att jag ej har möjlighet att betala via bankgiro.

Har inte haft en enda betalningsanmärkning i hela mitt liv...

Vad ska jag göra tycker ni?

Hej!

Jag har haft en kontokredit hos klarna där det stått i månader att ”du har ingenting att betala” (se nedan).

Visa bilaga 310
Till saken hör också att jag skaffade denna kontokredit efter att jag såg att de marknadsförde sig med att det fanns möjlighet att ”betala med ett klick” då jag av diverse anledningar ej har möjlighet att betala via bankgiro...

Hur som helst så har jag kontaktat klarna i ärendet säkert 25 gånger och frågar varför jag inte ser att jag har något att betala...

De har haft fel på sina tjänster och därför har det ej fungerat och säger att jag kan betala via bankgiro... Det var ej på dom premisserna jag skaffade kontot!

Nu när jag kom hem till Sverige igen så har dom skickat skulden till kronofogden...

Kan dom verkligen göra såhär? Erbjuda en tjänst som ej fungerar och sen dra det såhär långt när felet ligger hos dom? Står än idag att jag inte har något att betala...

Jag har meddelat dem hundra gånger att jag ej har möjlighet att betala via bankgiro.

Har inte haft en enda betalningsanmärkning i hela mitt liv...

Vad ska jag göra tycker ni?
Har de skickat fakturor till dig på något sätt, mail eller post?

Du skriver att de skickat till Kfm... har du skrivit under delgivningskvittot? Om du har skrivit under kvittot så har du 10 dagar på dig att betala, sen blir det utslag och anmärkning.
Det du kan göra är ju att bestrida skulden med ett mejl till Kfm, så får du ligga på Klarna att dra tillbaka och reda ut det hela! Bestrider du innan de 10 dagarna har gått (om du skrivit under och skickat in kvittot till Kfm) så lägger Kfm ärendet på is, ca 30 dagar. Förhoppningsvis hinner du reda ut det med Klarna under den tiden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp