Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarna avbetalning = uc?

Hej! Jag har försökt och hitta i befintliga trådar, men kan inte hitta svar, jag har gjort två köp med Klarna nyligen genom att betala med faktura, har dessa köp eventuellt genererat en uc eller Bisnode, ngn som nyligen gjort inköp som vet, jag har alltså inte Klarnakortet. Mina köp är 699kr resp 898kr. Tack på förhand :)

Aldrig fått uc från klarna. Creditsafe och decidas oftsst

Aldrig fått uc från klarna. Creditsafe och decidas oftsst
Tack för detta, då skulle det betyda att den inte heller rapporteras till uc.. jag blir så osäker när så många har börjat rapportera till uc, å andra sidan har jag redan gjort köpen så det är svårt att backa nu :)

Köpte för 150 kr på faktura i förra veckan fr Apotea och det togs ingen uc. Har haft Klarna länge och de har aldrig tagit uc. Men mkt möjligt att de kommer ändra framöver, det är det man aldrig kan veta.

Klarna har aldrig tagit UC på mig heller. Creditsafe ett antal gånger dock.

Finns valmöjligheten så tar jag helst faktura före kortbetalning om det inte kostar
och då är det ju nästan alltid Klarna man hänvisas till. Och det har blivit en hel del fakturaköp alltifrån fröer till begravningskransar.
Men aldrig har det påverkat kreditbetyget, möjligen tas en mindre "automatisk" UC men någon ff på mig har i alla fall inte noterats hos UC mig veterligen.

Tusen tack för all återkoppling! Ni är alla guld värda!! ⭐️

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp