Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarna....Alltså....Halllå var är mina pengar :(

Måste bara skriva av mig

Hade precis en dialog i deras chatt. Jag efterlyste efter mina pengar som skulle ha varit återbetalt till mig, minst en månad sen. Hon behövde ha in en massa "bevis", skärmdumpar på min e-mail konversation med företaget. Fick en mail länk där jag skulle fylla i det dom behövde. Problemet var hos företaget först, väntade länge och frågade dom vart som hänt. De såg att det inte hade gått iväg så de skickade manuellt till Klarna. Så lånt frid och fröjd.

Nu har det gått en månad sen jag mailade företaget och efterlyste pengarna. Får se nu om de hittar mina pengar som jag ska ha. Har gett dom mailen, kopior på mina ordar från företaget (där de också syns att det gått i retur) samt från betalning från min bank. Mer kan jag inte göra.

Men ett stort suck för detta företag. Har de ingen ordning på nåt. Man börjar ju fundera.

Du har betalt via bank antar jag och inte kort?
Jag har ångrat en del köp via Klarna och det har alltid gått snabbt att få dem i retur med med visa/mastercard-kort.

Ja, via banken, ej kort. Har funkat bra förut men inte detta. Tydligen kö via mailen nu också. Hoppas det blir ordning på detta. Surt känns det som nu när jag behöver dessa, behövde närmare bestämt.

Det där ska företaget du handlar av sköta. Alltid gjort åt mig om jag returnerat varor. Skett många gånger och hos flera olika aktörer.

Jo, jag vet. Skrev väl att jag tog kontakt med företaget då det tog för lång tid att få tillbaka. Hade inte fått nån bekräftelse från Klarna om en utbetalning. Företaget såg att det inte hade gått iväg (automatiskt) så de gjorde det manuellt, skickade iväg till Klarna och de sa att det borde synas hos dem inom några dagar. Nu väntade jag mer än några dagar, en månad. Tröttnade och tog kontakt med Klarna. Får se om de hittar något annars får jag kontakta företaget igen. Har funkat med återbetalning förr med samma företag så jag vet inte vad som strular. Nåt tekniskt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp