Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarhet efterfrågas - skillnaden mellan låneförmedlare

Hej!

Jag har alltid undrat vad skillnaden mellan alla låneförmedlare är...?

Min kusin bad mig kolla runt lite eftersom han eventuellt vill göra en ansökan och undersöka erbjudanden. Han har inga betalningsanmärkningar, och uppfyller alla krav som brukar stå skrivet på deras hemsidor. Han har dock redan runt 650.000 i blanco just nu.

Till frågan, vad är skillnaden mellan exempelvis, compricer vs Lendo vs sambla vs zmarta? Finns det någon låneförmedlare som ger bättre ränta eller dylikt?
Efter lite undersökning så verkar ju de 4 ovan nämnda samarbeta med samma banker i stora drag.

Dom har lite olika upplägg. En del ringer för att ge råd eller visar bara det erbjudande dom tycker är bäst.

Dom har lite olika upplägg. En del ringer för att ge råd eller visar bara det erbjudande dom tycker är bäst.
Så det är egentligen upplägget samt kundtjänsten som skiljer? Jag ser dock att på vissa ställen står det att Lendo erbjuder från 2.95% ränta och på andra ställen står det från 4.70% till exempel

Förmodligen inte många som får 2.95 i dessa tider. Men ja mer eller mindre samma. Urval av lånegivare kan skilja.

Dåligt uppdaterad hemsida skulle jag säga

Undvik Sambla som många skriver.

Lendo och Advisa är dom lånförmedlare som är bäst och har flest samarbeten.

Däremot om din kusin har bra förutsättningar så prata direkt med ex Nordea eller bank genom facket och börja där för bättre ränta och rak amortering.

Har hjälpt honom att söka via Advisa idag. Det verkar inte som de har Lendos system där man kan logga in och se aktuella erbjudanden utan håller de allt hemligt till ansökan är färdigbehandlad?

Frågan är nu om ens ansökan behandlas i och med att det är röda dagar? Eller det kanske inte spelar någon roll?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp