Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

klara inte mer

Hej jag har haft ett grovt spelberoende som förstörde mitt liv ansökte om skuldsanering 20220327 men fick avslag och jag körde på hårdare än tidigare och jobbade runt 25-27 dagar i månaden under 2022 då jag hade provisionsbaserad lön så fick in mer pengar helt enkelt om jag jobbade mer men i slutändan klarade inte mitt psyke av detta längre och jag blev sjukskriven och nu vart arbetslös sen juli och 2 av mina skulder har hamnat hos kronofogden och beslut ska tas jag har ansökt om skuldsanering igen nu i juli då jag har 950k i skulder och 200k i privata skulder så totalt 1.1miljon

jag har många gånger tänkt på att ge upp men jag kämpar vidare och jag hoppas verkligen jag blir beviljad

men har lite frågor helt enkelt hur allt funkar om jag nu får verkställan på mina 2 skulder som kommit till kfm hur snabbt går de innan de kommer hem till lägenheten och börjar ta lösöre ?
jag ringde kfm idag och min sambo har märkesväskor hon köpt för egna pengar men tydligen kan dom ta dom också för att allt som vi har i hemmet gemensamt anses va lika mycket mitt
jag har funderat hur jag ska lösa detta och enda lösningen jag kan se är om jag lämnar henne så får hon ha sina saker ifred men jag har verkligen ingen aning hur jag ska göra mår så sjukt dåligt just nu

Du behöver nog prata mer med din sambo om alltihop

Yes ska prata med henne ikväll

men frågan är när kommer Kfm hem till dig efter verkställan dagar ? Månader ? Hur lång tid tar det att få ett beslut ? Vill bara spy just nu

Och om man får skuldsanering blir det ingen utmätning då ?

Nej med skuldsanering blir det ingen utmätning. Men det är inte säkert det blir utmätning i vilket fall, det vanligaste är att de ta av lönen.

Det känns skit just nu, men det viktigaste är att du kommit igång och gör förändringar

Och om man får skuldsanering blir det ingen utmätning då ?
Det stämmer får man besked om sanering startas ingen utmätning.

Tycker inte KFM har rätt att ta hennes grejer om hon inte åkt på utmätning.
Dumpa dom grejerna hos någon vän, göm på jobbet, eller köp ett anonymt paygo card på pressbyrån som ni hyr ett förråd med under falskt namn.

Shurgard har förråd man kan hyra första månaden för 1kr. samma greenstorage har för 1kr första månaden.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp