Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klar med löneutmätningen!

Okej, jag snackar skit och du har rätt, grattis.
Bor med en som varit lärare i 30 år och som älskar det. Om du anser att de har jättebra betalt och kliar sig i naveln och har alldeles för mkt ledigt så får du gärna tycka det. Du kanske gärna vill bli lärare då? Nä trodde inte det, va!
Nu skrev jag om lönen jämfört med andra yrken med likvärdig högskoleutbildning (antal år) och ja, lärare tjänar dålig i den jämförelsen.

En kvalificerad lärare ligger i vårat samhälle ligger på ~40,5k jag skulle inte säga att det är dåligt.

Men allt är relativt. När jag jobbade som kock hade jag en månadslön på 20k...

Jag blir dock nyfiken på hur din man kan sätta slutbetyg om han inte har rättat alla proven inför sommarlovet...

Fantastisk känsla måste det vara.
Har du något sparmål?

Mycket! Framförallt är det friheten som jag tar in, friheten att kunna göra i stort sett det jag vill… För att öka på friheten än mer, har jag ett mål att spara ihop till en bil inför nästa sommar. Det vore en enorm frihet, att kunna åka dit jag vill, när jag vill. Det är det viktigaste sparmålet just nu, förutom att ha en bra buffert som trygghet. På längre sikt har jag än större mål, men en sak i taget :)

Mycket! Framförallt är det friheten som jag tar in, friheten att kunna göra i stort sett det jag vill… För att öka på friheten än mer, har jag ett mål att spara ihop till en bil inför nästa sommar. Det vore en enorm frihet, att kunna åka dit jag vill, när jag vill. Det är det viktigaste sparmålet just nu, förutom att ha en bra buffert som trygghet. På längre sikt har jag än större mål, men en sak i taget :)
Kommer inte ihåg hur mycket du betalade på löneutmätningen, men säg att du köper en bil i Maj och du sparar 10k i månaden. Blir ändå en ganska schysst bil :)

Utbildning och erfarenhet garanterar inte en lön på 100 k!
Absolut inte, men det är ett bra steg påvägen.
Att tjäna 100k idag utan utbildning är nog väldigt svårt.

En kvalificerad lärare ligger i vårat samhälle ligger på ~40,5k jag skulle inte säga att det är dåligt.

Men allt är relativt. När jag jobbade som kock hade jag en månadslön på 20k...

Jag blir dock nyfiken på hur din man kan sätta slutbetyg om han inte har rättat alla proven inför sommarlovet...
du tolkar ju fritt det jag skrev! Har inte skrivit ngt om sommarlov.
40,5 är inte i närheten av 100 k så vet inte riktigt varför du förvrider diskussionen. Finns andra yrken som tjänar mer än lärarna gör och det UTAN högskoleutbildning.

du tolkar ju fritt det jag skrev! Har inte skrivit ngt om sommarlov.
40,5 är inte i närheten av 100 k så vet inte riktigt varför du förvrider diskussionen. Finns andra yrken som tjänar mer än lärarna gör och det UTAN högskoleutbildning.
Diskussionen är ursprungligen att Lippe klarat sin utmätning.
Sen har det spårat ur (som vanligt) och numera handlar det om orättvisor i lönesättning mellan yrken som har liknande utbildningstid?

Du anklagar mig från att tolka fritt, jag skrev tydligt tidigare att dett inte sker på just sommarlov så jag får faktiskt be dig att se över alla mina svar, jag har tvärtemot dig varit väldigt konsekvent.

Diskussionen är ursprungligen att Lippe klarat sin utmätning.
Sen har det spårat ur (som vanligt) och numera handlar det om orättvisor i lönesättning mellan yrken som har liknande utbildningstid?

Du anklagar mig från att tolka fritt, jag skrev tydligt tidigare att dett inte sker på just sommarlov så jag får faktiskt be dig att se över alla mina svar, jag har tvärtemot dig varit väldigt konsekvent.
Du beskrev läraryrket på ett enligt mig skevt sätt, att vill man tjäna mkt då ska man minsann vara beredd att jobba 60 t/v och "bara" ha 3-4 veckors semester och t o m på sin semester skulle man jobba. Och jag svarade dig att lärare tjänar för lite i förhållande till utbildningens längd och jämfört med andra som pluggar lika mkt.
Osv osv osv tack för mig i denna diskussionen, prata förbi varandra har jag varken lust eller ork!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp