Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klar med löneutmätningen!

Har det varför sån skillnad i lön?
Lärare och it?

Har det varför sån skillnad i lön?
Lärare och it?

är du missnöjd med din lärarlön så är det fritt fram att byta jobb till något mer välbetalt. Men då får du kanske också jobba 60h i veckan och bara ha 3-4v semester (inte för att jag känner någon som faktiskt inte jobbar på sin semester inom IT branschen…).

Megagrattis!!:vinnare:

är du missnöjd med din lärarlön så är det fritt fram att byta jobb till något mer välbetalt. Men då får du kanske också jobba 60h i veckan och bara ha 3-4v semester (inte för att jag känner någon som faktiskt inte jobbar på sin semester inom IT branschen…).
Den här stereotypa bilden av läraryrket stämmer dåligt! Lärare jobbar häcken av sig och jobbar även på lov (rätta 100 prov + rätta NP +göra nya prov + ringa föräldrar + svara på massa mejl från upprörda föräldrar + massa annat) Lärare borde ha högre lön (och gärna högre krav för den delen för att komma in på utbildningen) Jämför fyra år på universitet med ngt annat yrke som tjänar mkt mer.
Missunnar absolut inte andra som tjänar mkt men tycker att lärare tjänar för lite.
Och nej, jag är inte lärare.

Den här stereotypa bilden av läraryrket stämmer dåligt! Lärare jobbar häcken av sig och jobbar även på lov (rätta 100 prov + rätta NP +göra nya prov + ringa föräldrar + svara på massa mejl från upprörda föräldrar + massa annat) Lärare borde ha högre lön (och gärna högre krav för den delen för att komma in på utbildningen) Jämför fyra år på universitet med ngt annat yrke som tjänar mkt mer.
Missunnar absolut inte andra som tjänar mkt men tycker att lärare tjänar för lite.

Är alltid ”utbud och efterfrågan” som styr, så även på arbetsmarknaden. Yrken med många olika arbetsgivare ger oftast högre lön, då konkurrensen är hårdare (och om man nyttjar det).
Håller helt med dig om att det är många yrken idag som är underbetalda, men det är få som är beredd att ta finansieringen för stora lönehöjningar. Läste senast idag hur dåligt ambulansförarna tjänar i Stockholm.

Kvalificerade lärare har relativt bra lön idag.
Att dem måste utföra arbete hemifrån på lov som att rätta prov är skitsnack, åtminstone på sommarlovet. Då är betyg satta osv så alla prov ska vara rättade.

Kvalificerade lärare har relativt bra lön idag.
Att dem måste utföra arbete hemifrån på lov som att rätta prov är skitsnack, åtminstone på sommarlovet. Då är betyg satta osv så alla prov ska vara rättade.
Okej, jag snackar skit och du har rätt, grattis.
Bor med en som varit lärare i 30 år och som älskar det. Om du anser att de har jättebra betalt och kliar sig i naveln och har alldeles för mkt ledigt så får du gärna tycka det. Du kanske gärna vill bli lärare då? Nä trodde inte det, va!
Nu skrev jag om lönen jämfört med andra yrken med likvärdig högskoleutbildning (antal år) och ja, lärare tjänar dålig i den jämförelsen.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp