Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kivra

Hej, en liten undran. Jag läste er domslut att man anser Kivra är likvärdig med vanlig post. Men om ens mobil/internet blir avstängd en period pga svår ekonomi och fakturor går vidare till inkasso/KFM? Om breven inte kommer i pappersform, är det då rimlig att fakturorna går vidare med allt detta innebär? Har man verkligen någon skyldighet att vara ”online” hela tiden?

Hej, en liten undran. Jag läste er domslut att man anser Kivra är likvärdig med vanlig post. Men om ens mobil/internet blir avstängd en period pga svår ekonomi och fakturor går vidare till inkasso/KFM? Om breven inte kommer i pappersform, är det då rimlig att fakturorna går vidare med allt detta innebär? Har man verkligen någon skyldighet att vara ”online” hela tiden?
Man kan ställa av mottagare från Kivra och har svårt se det håller juridiskt för men inte betalar Internet

Tyvärr tror jag att det är rimligt att fakturor går vidare sett fr myndigheternas perspektiv. Sen kan vi här diskutera om det verkligen är rimligt eller inte, men det är en annan sak.
Det personliga ansvaret kommer vi inte ifrån.
Då kan man jämföra med vanliga posten som man inte förmår öppna och bara låter ligga på hög, då går det också vidare.

Kan tänka mig att det är rimligt att om man får sitt internet avstängt att man lånar en dator på närmsta bibliotek och loggar in på Kivra och ändrar sina inställningar att alla brev skickas per post istället för i Kivra.

Vi lever förvisso i ett förmyndarsamhälle av rang, men att själv ha koll på vilka lån man har tagit och när de måste betalas får väl anses skäligt? Såvida man inte kan uppvisa diagnos eller dylikt som urskuldar en.

Om du har angett att du vill ha brev via Kivra känns det som att det är din skyldighet att kunna öppna där också.
Som @Lize skrev ovan finns det ju öppna wifi på många ställen, exvis McDonald´s mm

Har någon domstol redan bestämt hur det ska vara så är det ju redan klart?

Kivra väljer man dessutom själv om man vill ha eller inte. Det är ett privat företag som äger och driver den tjänsten så egentligen borde man välja bort det, men det är smidigt.

Jag önskar att den funktionen fanns när jag släppte alla mina skulder.
Varje lån/skuld genererade i vissa fall upp till 10 brev och jag hade 29 olika lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp