Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

KFM vill värdera fastighet efter beslut om inledande

Sen är det en fråga om barnen med såklart, som går i skolan här bara runt hörnet och alla vänner de har här i byn. Skulle vi flytta lär det ju inte vara här, så barnen skulle vara tvungna att byta skola osv också.
Den delen är nog inget som tas hänsyn till tyvärr. Men övervärdet låter ju inte stort så sitt lugnt i båten o invänta vad skuldsaneringsenheten kommer fram till.

De skiter i det........vi överklagade till med tanke på fn´s barnkommeison .........men värdet verkar inte finnas

Den delen är nog inget som tas hänsyn till tyvärr. Men övervärdet låter ju inte stort så sitt lugnt i båten o invänta vad skuldsaneringsenheten kommer fram till.
Liten uppdatering, Jag ringde handläggaren idag för jag hade lite allmänna frågor och sådär. Hon tog själv upp det där med värderingen av huset och sa att anledningen till att dom utreder det är för att när KFM på utmätning gjorde senaste värderingen så låg den på ca 540 000, och eftersom vi har lån på 603000 vill dom då kolla om det är överbelånat för då kan del av bolånet saneras bort. Så det är inte en fråga om det finns övervärde alls utan tvärtom. Jag hade ingen aning om att del av huslån kunde ingå eftersom vi betalar på dom lånen som vanligt. Men jo, de utreder visst även dom ändå. Så nu efter samtal med handläggare känner jag mig mycket lugnare:)

Liten uppdatering, Jag ringde handläggaren idag för jag hade lite allmänna frågor och sådär. Hon tog själv upp det där med värderingen av huset och sa att anledningen till att dom utreder det är för att när KFM på utmätning gjorde senaste värderingen så låg den på ca 540 000, och eftersom vi har lån på 603000 vill dom då kolla om det är överbelånat för då kan del av bolånet saneras bort. Så det är inte en fråga om det finns övervärde alls utan tvärtom. Jag hade ingen aning om att del av huslån kunde ingå eftersom vi betalar på dom lånen som vanligt. Men jo, de utreder visst även dom ändå. Så nu efter samtal med handläggare känner jag mig mycket lugnare:)
Va skönt! Då kan ni känna lite lugn o ro nu.

Hej!
Jag fick idag beslut om inledande skuldsanering. Fick en stund efter det också ett mail från handläggaren på KFM att "Det är oklart hur mycket er fastighet är värd och om den eventuellt är överbelånad, vi skulle därför behöva värdera er fastighet".
Jag undrar om det är någon här inne som varit med om liknande och vad detta nu kan innebära. Huset vi bor i är belånat ja, men inte överbelånat. Finns inget heller något övervärde i det och detta bedömde KFM själva när de påbörjade utmätning av min lön för lite över 1 år sedan då dom även kollade om fastigheten gick att utmäta. Jag har googlat runt lite och fick fram att KFM inte får utmäta under pågående sanering, och att detta gäller från inledande beslut. Men gäller det även bostaden eller enbart utmätning av lön? Vad finns det för annan anledning att handläggaren vill kontrollera värdet på bostaden?

Tacksam för svar :)

Dom kan inte utmäta nej, men man vill utreda om det finns övervärde så pass att du inte får skuldsanering samt även utreda om någon del av bolånet ingår i skuldsanering

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp