Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kfm utmätning

Hur stor skuld behöver man ha på kfm för att de ska utmäta något? Har en skuld på 5900 kr på kfm och har fått en bil av min pappa i födelsedagspresent. bilen är värd 137 000. Kommer den utmätas sekunden den skrivs på mig? Eller hur funkar det?

Ska även tillägga att det bara är utslag på kfm och inte skuldsaldo. Antar att inkasso bolaget inte skickat in det för verkställande. Men när de väl gör det, kommer bilen ryka direkt? Kommer kunna betala kfm i mars. Är jag säker tills dess? Får bilen nu på fredag

Hur stor skuld behöver man ha på kfm för att de ska utmäta något? Har en skuld på 5900 kr på kfm och har fått en bil av min pappa i födelsedagspresent. bilen är värd 137 000. Kommer den utmätas sekunden den skrivs på mig? Eller hur funkar det?

Ska även tillägga att det bara är utslag på kfm och inte skuldsaldo. Antar att inkasso bolaget inte skickat in det för verkställande. Men när de väl gör det, kommer bilen ryka direkt? Kommer kunna betala kfm i mars. Är jag säker tills dess? Får bilen nu på fredag
Ja kan du betala i mars så kan du nog vara helt lugn. Inte så att dem kommer komma och ta den på måndag! Har du lön och skulden kan betalas med löneutmätning på 1 års tid så nöjer dem sig med största sannolikhet med det

Okej. Tack för så snabbt svar. Hur ofta för kfm utredningar om det finns något att utmäta? Sker det kontinuerligt eller är det en gång per år?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp