Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

KFM och utmätning av hus

Och hur mycket är din löneutmätning?

den har varit runt 3500

Är det bara de där skulderna så kan vi avsluta tråden här. Det hinner ju i princip bli fullbetalt innan en försäljning skulle hinnas med

Om något av inkassobolagen vill ha utmätning kan KFM säga att det är för litet belopp då?

Om något av inkassobolagen vill ha utmätning kan KFM säga att det är för litet belopp då?

Nej men hela processen innan indragning mm är klart tar sån tid att skulden kommer vara borta eller nästa borta när det sla auktioneras

Ok så det tar en tid mellan utslag av utmätning tills innan den genomförs?
Tas det hänsyn till om summan hinner lösas innan utmätning sker när själva beslutet om det tas?

Ok så det tar en tid mellan utslag av utmätning tills innan den genomförs?
Tas det hänsyn till om summan hinner lösas innan utmätning sker när själva beslutet om det tas?

Tycker att du ska ringa ditt handläggande team för besked hur man tänker.

Klart det tar tid, det ska värderas och visas bland annat. Det absolut snabbaste tror jag skulle vara kring 2 månader från utmätning till försäljning, sedan en månad till innan köparen tillträder, men efter auktionen spelar fullbetalning ingen roll.

När en andelnska ska dras in är det att lägga till minst 7-8 veckor till de två månaderna.

Men i slutändan så är det KFM som bestämmer?

Ja det finns vad jag vet ingen annan som kan utmäta fastigheter. Möjligen kan domstol göra det eller ålägga kronofogden att utmäta en viss fastighet. Den situationen har jag varit med om en gång, en sökande som uttryckligen sa att dom krävde fastighetsutmätning och om myndigheten kom fram till något annat än att den skulle mätas ut så önskade dom få ett överklagningsbart beslut om detta.
I det fallet behövde det inte gå så långt dock.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp