Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

KFM och Polisen i samarbete

Jag vet inte hur många saker jag tagit på nya lagen, det är ju inte så att man har polisen på tråden hela dagarna utan det är väl någon eller några gånger i månaden, jag kan komma på typ en handfull fordon jag tagit den vägen, sammanlagt värde ett par hundra tusen.

Exakt detta. Har åtminstone 3-4 goda kompisar som är poliser i Malmö och dom orkar inte med administrationen det medför fast dom kan misstänka det finns saker att utmäta.

Dom menar på att dom prioriterar mer att avsluta en grov misshandel, avbryta en våldtäkt eller beslagta vapen.

Nej det förstår jag men min tanke är väl mer att polisen gör detta? För dom är ju ändå där. Eller tullen. Myndigheterna måste samarbeta meR.

När man ska lämna Sverige så visar man pass - samt "kollas" om man är med på Interpools lista och har skulder.

Har man skulder kontaktar polisen eller tullen Kronofogden, 99% av länderna folket åker till tar inte kort som betalningsmedel utan det är kontanter som gäller. Kontanter många tar med sig ner.

Ja det är så det funkar när man står med på trafikkontroller också, det blir polisen som får hitta gäldenärer i 99% av fallen. Minns en för några år sedan som hade lite otur. Vederbörande var bedömd av den som vinkade in att det räckte att kolla körkortet och sen släppa iväg.
Jag kände dock igen föraren som en som jag visste var gäldenär och sa till polisen att vi ville ha en stund med den personen. Hen klarade bilen då det var en bil som mer eller mindre saknade värde helt och hållet, men vi utmätte ett par saker i bilen, jag minns inte nu riktigt vad det var för något, kontanter och verktyg kanske. När jag letade i bilen så hittade jag också tabletter som inte skulle vara där, så polisen fick lite jobb med personen ändå. Antar det slutade med lite böter för ringa narkotikabrott.

Exakt detta. Har åtminstone 3-4 goda kompisar som är poliser i Malmö och dom orkar inte med administrationen det medför fast dom kan misstänka det finns saker att utmäta.

Dom menar på att dom prioriterar mer att avsluta en grov misshandel, avbryta en våldtäkt eller beslagta vapen.

Jo det blir extrajobb, så vissa ringer nog bara när dom verkligen har tråkigt. Vissa ringer ofta då dom tycker det är värt mödan och de blanketter som dom behöver fylla i.
Det går ju också något fortare när man har rutinen av att göra det då och då än om man aldrig gjort det.

Så egentligen är alla med skulsaldo i riskzonen om/när man blir stoppad av polisen.

Så egentligen är alla med skulsaldo i riskzonen om/när man blir stoppad av polisen.
Japp så är det. De absoluta flertalet av de jag tagit beslut om i det sammanhanget har nog varit polisiära intressant på ett eller annat vis.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp