Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kfm och bil på sambo

Kan KFM verkligen utmäta en bil som inte står på en? Känns faktiskt jävligt konstigt, då skulle man aldrig vilja låna ut bilen till någon som har skulder hos KFM, vår bil står ej på min sambo eller mig utan den står på hennes mamma. Vi säger att vi lånar den.

Det är inga problem att göra en sån utmätning, gjort senast idag

Det som är av intresse är om fordonet är köpt på kredit med äganderättsförbehåll, det kontrolleras i bilregistret.
Sen det fetade, du skriver ju faktiskt äger?
Jag har inte skrivit någon text med fetstil. Det blev så av någon anledning när du svarade direkt på mitt inlägg.

Det är inga problem att göra en sån utmätning, gjort senast idag
Förstår att du inte kan dela med av detaljer, men kan du berätta något om omstöndigheterna? Var det en kriminell person eller en normal person med skulder hos KFM?

Om jag som har skuldsanering lånar min mors bil, kan den utmätas då? Förstår inte.
OM du har beviljad skuldanering är svaret NEJ, ingen utmätning görs under skuldsanering om du inte drar på dig nya skulder som i sin tur går till utmätning.

OM du har beviljad skuldanering är svaret NEJ, ingen utmätning görs under skuldsanering om du inte drar på dig nya skulder som i sin tur går till utmätning.
Gäller det även om min fru bestämmer sig för att köpa en bil under 100k klassen? Då hon tar ett lån för att köpa en bil

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp