Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

kfm och adress

Hej.
Jag har utmätning på min lön sedan tidigare.
jag tänkte nu flytta till en kompis.
Hur gör man med adressändring? Skulle heller inte vilja att kfm kommer och knackar på dörren... för min vän vet inte om skulderna. (Jag betalar för mig och det är mina problem)

Vad har ni för tips?
Folkbokföring eller c/o?
Och måste man visa upp för kfm om man flyttar om hur mkt hyran ligger på?

Jag har en vän som är inneboende med skulder, hon har valt att ha C/O adress & bara meddelat KF om hur mycket hon betalar i hyra där. Hon har inte behövt att skicka in något vad jag vet, men skriv ett kontrakt er emellan i fall det skulle behövas.

Min vän vet inget om skulderna Och ja har utmätning och betalar varje månad..
Jag vill kunna göra så att inte kfm kommer och knackar på dörren. Det blir lite pinsamt då.
Jag undrar vad kfm säger om man är ärlig. Att man ska flytta in hos en vän c/o och att man inte vill ha dom springandes där.

Jadu oanmälda besök är ju inget man kan komma undan, råkade själv ut för det för ett par månader sen. Men vad jag förstått gör dom ju bara det om dom tror att man äger något av värde. Min vän har berättat för den hon bor hos, så hen fått chansen att bestämma om det är ok, eftersom hen äger en del dyrgripar. Jag tycker nog du ska vara schysst och göra samma sak.

Min vän vet inget om skulderna Och ja har utmätning och betalar varje månad..
Jag vill kunna göra så att inte kfm kommer och knackar på dörren. Det blir lite pinsamt då.
Jag undrar vad kfm säger om man är ärlig. Att man ska flytta in hos en vän c/o och att man inte vill ha dom springandes där.

Det gör dom väldigt sällan om du inte har enorma skulder eller om något tyder på att du har värdesaker. Har du bil kan det också hända. Annars kommer dom inte komma.

Kronofogden springer inte runt på det sättet. Möjligtvis om du inte svarar på deras post, men då är det delgivningsmän som kommer, typ studerande som har det som extrajobb.

Dom går normalt efter folkbokföringsadressen, men har du registrerat din c/o-adress så lär posten komma dit. Du kan ju alltid maila Kronofogden om din avsikt att flytta och att du vill meddela din nya adress på en gång så posten kommer dit direkt och du vet att det är korrekt från början. Annars kommer det rätt när din nya adress registrerats.

Fast kommer du ens ha en annan adress? Blir inte den nya adressen din enda adress? Då är det väl där du kommer vara folkbokförd? Varför ha kvar den gamla adressen om du inte bor där? Ska du hyra ut i andra hand?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp