Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

KFM hör av sig på söndagskvällar

Du bygger dina åsikter på antaganden just nu. Och det är okej. Du får göra det.
Men du kan ju enkelt skriva ut din inkomst vid skuldsaneringsstarten i klartext. Så kan vi lättare räkna ut hur mycket ditt netto utrymme har ökat.
Hur lång betalplan du fick och när denna inleddes kan också vara bra för att kunna göra mer korrekta antaganden.
Ju mer information om din situation du delar med dig av, desto lättare blir det för oss andra att göra mer korrekta antaganden.

Men du kan ju enkelt skriva ut din inkomst vid skuldsaneringsstarten i klartext. Så kan vi lättare räkna ut hur mycket ditt netto utrymme har ökat.
Hur lång betalplan du fick och när denna inleddes kan också vara bra för att kunna göra mer korrekta antaganden.
Ju mer information om din situation du delar med dig av, desto lättare blir det för oss andra att göra mer korrekta antaganden.
Nej - jag är faktiskt inte skyldig dig det. Det torde vara tillräckligt med information åt dig att mitt ökade betalningsutrymme alltid har legat under 5000 kr.

Och det torde vara tillräckligt med information att jag har sökt en omprövning baserat på min sista löneökning som gör att mitt betalningsutrymme går över 5000 kr (men det är är inga 10 000 kr som du pratar om det är ca 7 000 kr). Som gäller från januari månad.

Det är det som är fakta.

Jag är inte skyldig dig förklaringar. De enda jag är skyldig förklaringar om det nu skulle behövas är KFM och till dem har jag skött alla mina omprövningar för ökad inkomst som sig bör.

Så - nu låter jag dig vara. Och om du fortfarande inte kan ta till dig den informationen som står då måste det ligga på dig.

Nej - jag är faktiskt inte skyldig dig det. Det torde vara tillräckligt med information åt dig att mitt ökade betalningsutrymme alltid har legat under 5000 kr.

Och det torde vara tillräckligt med information att jag har sökt en omprövning baserat på min sista löneökning som gör att mitt betalningsutrymme går över 5000 kr (men det är är inga 10 000 kr som du pratar om det är ca 7 000 kr). Som gäller från januari månad.

Det är det som är fakta.

Jag är inte skyldig dig förklaringar. De enda jag är skyldig förklaringar om det nu skulle behövas är KFM och till dem har jag skött alla mina omprövningar för ökad inkomst som sig bör.

Så - nu låter jag dig vara. Och om du fortfarande inte kan ta till dig den informationen som står då måste det ligga på dig.
Jag har inte påstått att du är skyldig mig något.
Men det finns ju som du identifierat omständigheter som du inte delar med dig av här.

Ditt betalningsutrymme baserat på enbart din senaste löneökning har inte ökat med 5000 netto sedan din senaste omprövning.
Men ditt betalningsutrymme sedan din skuldsanering inleddes har ju ökat närmre 10,000:- (jag har inte räknat med några ökade kostnader då det är helt omöjligt för mig att göra utan att du delar med dig av mer info).

Sen vet jag inte hur omprövningen hanteras, tittar dem bara på netto ökning sedan senaste omprövning? Då är du ju safe eftersom att 6700 brutto inte resulterar i 5000+ netto.
Men om dem däremot tittar och ser att du har fått en netto ökning på 10000+ sedan start? Ja då kan det bli en stor ökning på din betalning.

Du kan väl uppdatera med vad dem kom fram till när det är klart?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp