Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kfm Föreläggande, hinner jag betala?

Fick den 5e feb delgivningsbrev. Jag kan betala hela skulden vid lön den 27e men antar att jag inte kan vänta så länge med att betala? Hur går jag bäst tillväga?

Fick den 5e feb delgivningsbrev. Jag kan betala hela skulden vid lön den 27e men antar att jag inte kan vänta så länge med att betala? Hur går jag bäst tillväga?
Ringer till bolaget som skickar till kfm och frågar om dom kan dra tillbaka skulden? Möjligtvis vill de ha en inbetalning som garanti för att du ämnar fortsätta betala. Annars får du snällt skriva på delgivningen och invänta en löneutmätning på skulden.

Förmodligen inga problem att vänta att skriva på 3 veckor. Jag skrev inte på mina delgivningar förrän efter 3 veckor. Då hade inte ens delgivningspmånninelse kommit.

På så kort tid händer sannolikt ingenting. Helt uteslutet med en delgivningsman är det inte, men nästan.

Du hinner till den 27/2.
Gör så här:
1. Skriv inte på brevet du fått nu.
Invänta påminnelsen som kommer ca 10 dagar efter den första, kan även komma senare.
3. När påminnelsen kommit, avvakta 4-5 dagar (beroende på när du får den)
4. Skriv på och skicka iväg brevet.
5. Mejla till Kf om att du bestrider skulden
6. Betala den 27/2.

Det som är viktigt här är att du har 10 dagar på dig att betala från det datumet du signerat delgivningen. På den 11 dagen blir det utslag.
Så därför kan du bestrida först och betala sen (om det blir väldigt tajt med tid!). För ner du bestrider så lägger Kf ärendet på is i max 30 dagar (elelr tills långivaren hört av sig men alltid max 30 dagar).

Du hinner till den 27/2.
Gör så här:
1. Skriv inte på brevet du fått nu.
Invänta påminnelsen som kommer ca 10 dagar efter den första, kan även komma senare.
3. När påminnelsen kommit, avvakta 4-5 dagar (beroende på när du får den)
4. Skriv på och skicka iväg brevet.
5. Mejla till Kf om att du bestrider skulden
6. Betala den 27/2.

Det som är viktigt här är att du har 10 dagar på dig att betala från det datumet du signerat delgivningen. På den 11 dagen blir det utslag.
Så därför kan du bestrida först och betala sen (om det blir väldigt tajt med tid!). För ner du bestrider så lägger Kf ärendet på is i max 30 dagar (elelr tills långivaren hört av sig men alltid max 30 dagar).
Det är ingen delgivningsman eller något som kan komma och hälsa på om man gör som du skriver?

Det är ingen delgivningsman eller något som kan komma och hälsa på om man gör som du skriver?
Nej, delgivningsman kommer i så fall i ett senare skede, om du inte svarar på påminnelsen.

Hej kom delgivningsbrevet per post eller i Kivra?

Hur ser det ut på din sida på KFM när de bearbetat klart och skickat iväg betalningsföreläggandet?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp