Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

KFM delgivning

Delgiven genom spikning, då har man efterlyst dig hos någon granne innan också.

Som jag misstänkte då. Tack bästa du! Märkligt förfarande egentligen..
Lasseman vet du om man kan skicka bestridanden per e-post?

Som jag misstänkte då. Tack bästa du! Märkligt förfarande egentligen..
Lasseman vet du om man kan skicka bestridanden per e-post?

Jag tycker ärligt att det är bra att det går att delge folk som håller sig undan också. Och kunna göra det utan att annonsera i lokalpressen.

Det ska gå vad jag vet.

Jag kan hålla med dig. Samhället måste ju gå runt och det blir svårt om man inte kan delge någon. Däremot kunde jag lika gärna varit utomlands helt ovetande och kommit hem med 2 utslag på kontot.
Tack för din hjälp!

Jag kan hålla med dig. Samhället måste ju gå runt och det blir svårt om man inte kan delge någon. Däremot kunde jag lika gärna varit utomlands helt ovetande och kommit hem med 2 utslag på kontot.
Tack för din hjälp!

Det måste vara ganska lång utlandsresa i så fall..

@Lasseman
Jag har 2 ärenden hos KFM där jag inte blivit delgiven ännu. (Försöker köpa tid tills 25/7 så jag kan betala då)
Det har gått ett bra tag nu och jag har fått 2 påminnelser redan. Igår när jag kom hem så låg det ett stort kuvert från KFM där de hade samlat båda ärendena. På framsidan av kuvertet stod det ”Du är härmed delgiven denna försändelse” och så datum samt oläslig signatur. Får dina kollegor göra så? Eller är det en känd taktik för att få mig att ringa in självmant? :)
Jättetacksam för snabbt svar då dag 10 är idag Fredag (gulp)
Är det inte så att du nu har 3 veckor på dig att bestrida eller betala innan det kan bli ett utslag? Kan ha fel, det var några år sedan jag var i den svängen.

10 dagar fick jag det till vilket kommer bli idag. Min fundering är huruvida jag ska bestrida eller låta det bli ett utslag

Om jag låter det bli ett utslag, sedan kontaktar långivarna och lyckas få dom dra tillbaka ansökan, kommer utslaget försvinna då? Eller är utslag per automatik anmärkning oavsett om långivarn återkallar eller inte?
Tycker det kan tolkas olika faktiskt :/

Är det inte så att du nu har 3 veckor på dig att bestrida eller betala innan det kan bli ett utslag? Kan ha fel, det var några år sedan jag var i den svängen.
Möjligen om det gäller avhysning. Annars 10 dgr

10 dagar fick jag det till vilket kommer bli idag. Min fundering är huruvida jag ska bestrida eller låta det bli ett utslag

Om jag låter det bli ett utslag, sedan kontaktar långivarna och lyckas få dom dra tillbaka ansökan, kommer utslaget försvinna då? Eller är utslag per automatik anmärkning oavsett om långivarn återkallar eller inte?
Tycker det kan tolkas olika faktiskt :/

Utslag försvinner inte pga återkallelse efter utslaget. Det finns inte så mycket att återkalla då ärende avslutas med utslag

Utslag försvinner inte pga återkallelse efter utslaget. Det finns inte så mycket att återkalla då ärende avslutas med utslag

Detta har jag alltid trott också. Sen läser man på informationsbladet längst bak på föreläggandena:

Utslag
Vi utfärdar ett utslag (fattar beslut om att du ska betala kravet) och skickar det till dig om du inte invänder mot kravet eller meddelar oss att du har betalat det.
Utslaget skickas till dig några dagar efter att förklaringstiden löpt ut. Om du har betalat ska sökanden ta tillbaka ansökan och du får inget utslag.

Detta kan lätt i min värld uppfattas som att utslaget försvinner när skulden är betald. Gahh

Detta har jag alltid trott också. Sen läser man på informationsbladet längst bak på föreläggandena:

Utslag
Vi utfärdar ett utslag (fattar beslut om att du ska betala kravet) och skickar det till dig om du inte invänder mot kravet eller meddelar oss att du har betalat det.
Utslaget skickas till dig några dagar efter att förklaringstiden löpt ut. Om du har betalat ska sökanden ta tillbaka ansökan och du får inget utslag.

Detta kan lätt i min värld uppfattas som att utslaget försvinner när skulden är betald. Gahh
Nej jag tolkar det som att om man betalar innan utslaget då får man inget utslag, det står inte att ett redan beslutat utslag tas bort.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp