Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

KF utmätning hem

Hej,

Jag går i tankarna att släppa allting till KF. Hur går det till när dem gör en utmätnings i ens hem? Görs detta endast en gång? Tar dem en 3 år gammal TV? Möbler?

Kan man ställa dessa hemma hos någon annan under tiden dem är där? Kan ju tyckas märkligt för dem att man inte har en TV hemma.

Ska tilläggas att TV:n tog jag med mig när jag och min sambo flyttade ihop. Kan man låtsas att det är hennes och att hon fick den i gåva och därför inte har kvitto?

Tack!

Hur stor skuld har du? I första hand kollar dom med ens bank om man har nå pengar där samt om man äher nån dyr bil... sen om du jobbar o har inkomst varje månad så e de väl nästan vanligaste att dom gör löneutmäting varje månad:) om skulden bedöms o betalas inom ett år...så blev fallet för mig iaf...Men man kan även ha löneutmäting längre. Har aldrig haft hembesök så vet ej hur de funkar men vet bara att man måste kuna uppvisa kvitto på dyra grejer om man inte äger dom själv
..annars plockar dom nog med sig:/

Jag har en miljon i skulder. En löneutmätning kommer det garanterat att bli. Antagligen också hembesök?

Bästa e nog o ringa kronofogden o höra dig för..jag hade massa frågor o fick prata med en jätte trevlig dam där som förklara massor för mig:) En miljon ja då kanske de blir hembesök och löneutmäting..ibland kan man ju få både och:/

Har inte haft något hembesök snart tre år sen jag släppte nu skuldsanering

Tänk på att dina nära du lånat pengar av inte kommer få så mycket när du har löneutmätning. Dom kommer få procentuellt till sin skuld, resten kommer dom få lägga ut varje månad själva. Om det nu är så att dom har tagit ett lån vill säg :)

Hej,

Jag går i tankarna att släppa allting till KF. Hur går det till när dem gör en utmätnings i ens hem? Görs detta endast en gång? Tar dem en 3 år gammal TV? Möbler?

Kan man ställa dessa hemma hos någon annan under tiden dem är där? Kan ju tyckas märkligt för dem att man inte har en TV hemma.

Ska tilläggas att TV:n tog jag med mig när jag och min sambo flyttade ihop. Kan man låtsas att det är hennes och att hon fick den i gåva och därför inte har kvitto?

Tack!
När jag släppte allt så ringde handläggaren på KFM mig och hon frågade mig enbart per telefon om jag hade något att utmäta och jag sa nej för det hade jag inte. Tv-apparater bryr de sig nog inte om. Det var ingen som kom hem till mig angående utmätning. Vet inte vad ni andra har för erfarenhet av det?

När jag släppte allt så ringde handläggaren på KFM mig och hon frågade mig enbart per telefon om jag hade något att utmäta och jag sa nej för det hade jag inte. Tv-apparater bryr de sig nog inte om. Det var ingen som kom hem till mig angående utmätning. Vet inte vad ni andra har för erfarenhet av det?
Det fungerade samma för mej för några år sedan och jag hade stora skulder. Hade heller inget av värde att utmäta.

Har själv en skuld uppe i miljonen. Har haft löneutmätning i ett halvår. Har heller inte varit ”utsatt” för hembesök & verkar heller inte vara jättevanligt...

Kolla på kfms sida under auktionstorget vilket lösöre som säljs..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp