Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

KF tog lägenheten

Hej.

Efter ett minst sagt bedrövligt år, så kom det till den punkten där dom utmätte våran bostadsrätt(f.d sambo ägde halva)

Vi fick anstånd att sköta försäljningen själva med en mäklare. Vi hade lån på bostaden på strax under 1.4. Vi sålde sen för 1.8.

Tjejen bestämde sig när allt det här hände att vi ska bo på olika håll, ha barnen varannan vecka.
Jag har varit sjukskriven i 3 månader nu, men börjar jobba igen på måndag.

Jag har lyckats hitta en fin tvåa o hyra i andrahand. Flyttar in dit den 1a januari.

Men nu till min fråga. Jag har inte en krona, har betalt in förskottsbetalning samt janurihyran redan. Min familj hjälpte mig med det. Och igår när jag pratade med min läkare så sa han att han inte kunde sjukskriva mig hela december ut, utan endast till den 15e eftersom vi inte hade någon bokad tid efter det. Vilket betyder att jag inte kommer ha en krona i slutet på januari. Måste även betala sista betalningen på bolånet som vi har, plus alla andra räkningar, och hyran på nya bostaden som är 6900kr.

Den 17e januari ska vi skriva dom sista papperna med försäljningen, och betalning sker då. Min f.d sambo får sin halva och min halva går såklart direkt till KF. Men finns det någon mikrochans i världen, om man ringer till KF och förlarar min situation. Kan dom va ”schyssta” och ge mig 6900kr som går direkt till min hyra? Finns verkligen inga alternativ jag har.

Har 600k i skulder hos KF.

Hoppas läsningen inte blir allt för rörig, legat helt sömnlös hela natten och försökt hitta något ljus i detta mörker:)

Det borde inte gå

Bolånet ska ju mäklaren reglera

Kan inget om det här egentligen. Men för inte mäklaren över min del av försäljningen till KF, och KF portionerar ut summan till samtliga skulder?

Bolånet borde mäklaren ordna, eftersom bolånet har särskild förmånsrätt och är pantat i lägenheten, resten skulle skickas till kfm

Lider med dig, låter verkligen tufft.
Du får försöka glädjas åt din nya lägenhet.
Jag hade försökt prata m läkaren igen då det låter konstigt att inte förlänga din sjukskrivning. Förklara ingående för hen.

Fick du skuldsaneringen som du ansökte om i maj?

Nä.. i mitten på september så fick vi besked om utmätning på lägenheten. Då tänkte jag såklart att det inte blir någon skuldsanering. 2 veckor efter vi fick det beskedet sitter jag i väntrummet hos min psykolog, då ringer det i telefonen. Då var det ifrån skuldsaneringen. Dom ville ha ställa lite kompletterade frågor angående min ansökan. Jag avbröt han direkt och frågade, att du är väl medveten om att vi måste sälja bostaden. Då blev han paff, för den infon hade han inte fått. Han förklarade att jag såklart inte kan få skuldsanering när dom isåfall inte kan fastställa mina skulder med tanke på försäljning. Han bad mig skicka in en ny ansökan så fort jag fått ordning på livet med bostad osv.

Det är varierande vad dom vet hur man får fram för information..
Men att ha egendom för försäljning är ett ganska uppenbart skäl till avslag, tror din bostadsrätt i sig kan ha varit hinder också pga värde.

Det är varierande vad dom vet hur man får fram för information..
Men att ha egendom för försäljning är ett ganska uppenbart skäl till avslag, tror din bostadsrätt i sig kan ha varit hinder också pga värde.
Jag sålde mitt hus under inledande. Skrev ett brev med kompletterande uppgifter när affären var klar. Inga problem (förutom att vissa borgenärer protesterade, men jag fick rätt).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp