Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

KF och återbäring på skatt

Hej,

Nu i Januari så bestämde jag mig för att släppa allt till KF och inväntar nu första inkassobrevet.

Hur fungerar det med återbäringen av skatten? Går den direkt till KF om man har någonting där eller är det bara om man har utmätning? Förväntar mig en ganska stor återbäring så hade varit trevligt att kunna lägga undan den inför kommande utmätning.

Tack!

Hej,

Nu i Januari så bestämde jag mig för att släppa allt till KF och inväntar nu första inkassobrevet.

Hur fungerar det med återbäringen av skatten? Går den direkt till KF om man har någonting där eller är det bara om man har utmätning? Förväntar mig en ganska stor återbäring så hade varit trevligt att kunna lägga undan den inför kommande utmätning.

Tack!
Har du skuldsaldo hos kfm går återbäringen till den.

Hej,

Tack!

Det beror lite på hur och när du deklarerar, samt vem du är skyldig pengar, men jag vill påstå att det skall mycket till för att skatteåterbäringen skall hinna gå till Kronofogden, om du har släppt dina skulder först nu, samt om du deklarerar tidigt utan att ändra något. Är det skulder till staten så ligger du - i just den här bemärkelsen - mycket sämre till än om det är skulder som skall malas i inkassobolagens kvarnar först. En del inkassobolag kommer inte att gå till Kronofogden i år, och kanske inte nästa år heller. Jag skulle bli förvånad om något inkassobolag skickar ditt ärende till Kronfogden innan sommaren. Men ränta räknar de så klart, så du kommer inte lindrigare undan för att de sölar, utan det är precis tvärtom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp