Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

KF hembesök

Hej,

Hur vanligt är det att KF gör hembesök för att driva in skulder? Jag har ingenting speciellt av värde utöver "vanliga" saker som TV osv.

Tack!

Hej,

Hur vanligt är det att KF gör hembesök för att driva in skulder? Jag har ingenting speciellt av värde utöver "vanliga" saker som TV osv.

Tack!

Inte vanligt alls, men det händer. Har dock bara hört positivt om dem och att man inte behöver oroa sig om man inte döljer något i hästväg!

(Alltså inte en häst, utan något värdefullt!):)

Det beror lite på hur stora skulder du har och vad som går att mäta ut i övrigt. Har du t.ex ett jobb så att det finns en lön som går att mäta ut och om det innebär att skulden blir reglerad inom rimlig tid så kommer de inte hem. Har du ingen inkomst eller har skulder på flera miljoner så kan du nog räkna med att få påhälsning.

Jag har aldrig fått besök annat än när de har kommit med delgivningar. Var "kund" hos Kronofogden länge.

Jag själv fick aldrig något hembesök (hade löneutmätning några år innan skuldsaneringen), men jag har för mig att de besökte min man en gång (jag var inte hemma) och han var arbetslös och det fanns förstås inget att mäta ut.

Har själv inte vart hos KF men en sambo för många år sen hamnade där och då gjorde de hembesök ( ingen aning om storlek på skuld vi hade helt separata ekonomier)

Det beror lite på hur stora skulder du har och vad som går att mäta ut i övrigt. Har du t.ex ett jobb så att det finns en lön som går att mäta ut och om det innebär att skulden blir reglerad inom rimlig tid så kommer de inte hem. Har du ingen inkomst eller har skulder på flera miljoner så kan du nog räkna med att få påhälsning.

Jag har aldrig fått besök annat än när de har kommit med delgivningar. Var "kund" hos Kronofogden länge.
Det där stämmer inte, jag hade 114.000 i skuld med en löneutmätning på 11.500 nä kfm gjorde hembesök hos mig.

Det mest avgörande är om man tror det finns något att utmäta

Vad är det som kan indikera om det finns någonting att mäta? Har över en miljon i skuld men fast inkomst

Över 800.000 i skuld, löneutmätning ett år utan hembesök.

Vad är det som kan indikera om det finns någonting att mäta? Har över en miljon i skuld men fast inkomst

Det avgör nog varje handläggare, men att bo i ett hus vs bo i en hyresrätt i ett känt problemområde.. där är det kanske större chans att det finns saker i huset.. i hyresrätten i problemområdet finns det nog oftast inget att ta.. en tv är inget man åker enkomt för, dom är inte värd något som regel, i övrigt så brukar bara sån egendom man har rätt till finnas, och utöver det bara egendom som saknar värde, trasiga grillar, söndersuttna utemöbler, "carpe diem" som väggord/träbokstäver, alternativt andra väggord.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp