Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

KF återbetalar löneutmätning?

Har läst i en del trådar att KF återbetalar senaste löneutmätning vid inledande av skuldsanering? Fick beslut om inledande den 30/10, ett par dagar efter lönen hade utbetalats och den 31/10 kom beslut att löneutmätning upphör. Ska börja betala till KF sista november. Min lön drogs den 27/10 inkl löneutmätning. Kommer den återbetalas? Eller är den redan fördelad?

Har läst i en del trådar att KF återbetalar senaste löneutmätning vid inledande av skuldsanering? Fick beslut om inledande den 30/10, ett par dagar efter lönen hade utbetalats och den 31/10 kom beslut att löneutmätning upphör. Ska börja betala till KF sista november. Min lön drogs den 27/10 inkl löneutmätning. Kommer den återbetalas? Eller är den redan fördelad?
Med största sannolikhet redan fördelad. Och tror inte det finns någon regel på att dem ska betala tillbaka ändå för just då hade du löneutmätning

Du fick beslut om inledande efter den 25:e vilket jag tror är brytpunkten och då får Du inte löneutmätningen tillbaks.

Jag fick mitt inledande den 12:e i månaden, men lönerna var redan körda, så löneutmätningen kunde inte stoppas. När utmätningen var KF tillhanda, så återbetalade dom till mig. Tog mindre än en vecka.

Tror tyvärr inte att du får tillbaka detta då inledandet kom efter att du fått lön. Jag fick inledande den 22:a i en månad o får lön 27:e. Lönerna var redan körda så det drogs även till löneutmätning men detta fick jag återbetalt inom en vecka.

Om fördelningen har skett före beslutet så blir det ingen återbetalning. Detta då fördelningen ger borgenärerna förmånsrätt till pengarna.

Om fördelningen har skett före beslutet så blir det ingen återbetalning. Detta då fördelningen ger borgenärerna förmånsrätt till pengarna.
Exakt så. Har man en duktig arbetsgivare som betalar jättetidigt så kan det bli lite tråkigt.

Jag fick inledande första veckan i en ny månad. Min utmätning på lönen som skedde månaden innan den 27:e betalades tillbaka till mig i så ja, du kan eventuellt få pengarna tillbaka även fast du fick inledande efter löneutbetalningen som det var i mitt fall.

Exakt så. Har man en duktig arbetsgivare som betalar jättetidigt så kan det bli lite tråkigt.
Fick lön den 27/10. Det var en fredag. Nästa vardag, alltså på måndagen den 30/10 inleddes skuldsanering. Men antar att det är fördelat ändå? Jag hade inte förväntat mig någon återbetalning men när jag läste att andra fått så tändes ett hopp

Jag fick inledande första veckan i en ny månad. Min utmätning på lönen som skedde månaden innan den 27:e betalades tillbaka till mig i så ja, du kan eventuellt få pengarna tillbaka även fast du fick inledande efter löneutbetalningen som det var i mitt fall.
Ok! Hur långt tid tog det innan du fick återbetalningen?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp