Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kasst uc score, varför?

Så.... nu har mitt score uppdateras och har hamnat på 32,3 så fortfarande svagt.... :( lönt att ansöka om samlingslån nu?

Nej, bättre o vänta än och dra på sig en onödig UC.

När försvinner närmaste ff? För att förbättra din UC under tiden tills dina ff börjar minska, prioritera att betala den kredit som just nu är minst, när den blir slutbetald så försvinner den ur UC och betala lägsta möjliga till resten.

Om du fixar ett samlingslån oavsett om det blir till en hög ränta så kommer det förbättra din UC mycket. Att gå från flera olika kreditgivare och ett kreditkort till endast ett större blancolån ger enorm skillnad. Sen när du förbättrat din UC genom detta så kan du söka ett nytt blanco till en bättre ränta.

Tänk på att om du ska göra någon ansökan så använd Lendo, flest antal långivare för endast en ff. Ta inga andra ff.

Jag tror du är körd hos lendo tyvärr, jag sökte samlingslån där med 17 ff för 9 månader sedan, fick inte ett enda erbjudande. Hade helt ok förutsättningar annars, så inget super underskott, lönen var okej och totalyta skulden va mindre än 40% av årsinkomsten.
Så dra ej på dig en till Uc, du får vänta. Jag väntade till i dagarna då mina förfrågningar försvann och jag fick ett bra betyg på uc istället för mindre bra, låg på 27% UC score som värst.

När jag hade 8,9 i betyg och totalt 9 ff så gjorde jag ansökan hos norwegian och fick lånet till ränta på 20 i effektiv, men mkt bättre än de villkor jag hade tidigare.
Förfrågningar försvann och nu e ja nere på 2,2 i betyg och sökte via lendo och fick enligt mig bra erbjudandet med samlingslån på räntor runt 5%. Så ha tålamod eller sök via norwegian. För de e de enda som skulle erbjuda dig tror jag, maila dom din UC och kolla.

Tack för svar!
Jag sökte på norweigan men fick direkt svar att dom inte kunde bevilja något lån för tillfället, och lendo kan inte erbjuda något lån från någon bank.

Så nu känner jag mig dum att jag ens försökte :(

Nästa ff försvinner i september. Har majoriteten i januari februari, så efter februari har jag bara 3 eller 4 kvar.

Bara att vänta tills dess?

För att klara mig tills jag kan söka samlingslån så har jag hankat mig fram med sms lån och ligger efter med betalning så känner verkligen mig nere nu.

Vet inte hur det funkar hos inkasso bolag men hoppas på avbetalningsplaner så jag överlever till februari och så försöker jag med samlingslån då....

Suck :(

Hur mycket förändrades betyget av de nya förfrågningar?

Tack för svar!
Jag sökte på norweigan men fick direkt svar att dom inte kunde bevilja något lån för tillfället, och lendo kan inte erbjuda något lån från någon bank.

Nästa ff försvinner i september. Har majoriteten i januari februari, så efter februari har jag bara 3 eller 4 kvar.

För att klara mig tills jag kan söka samlingslån så har jag hankat mig fram med sms lån och ligger efter med betalning så känner verkligen mig nere nu.

Vet inte hur det funkar hos inkasso bolag men hoppas på avbetalningsplaner så jag överlever till februari och så försöker jag med samlingslån då....

Jag fick inte samlingslån hos norwegian med kreditbetyg 14,6 och 6ff, inkomst 230k och underskott 15k..

Tack för svar!

Ramlar du in till inkasso så åker du nog på en eller flera sk blanka förfrågningar och det gör fullständigt skrot av ditt kreditbetyg

Ramlar du in till inkasso så åker du nog på en eller flera sk blanka förfrågningar och det gör fullständigt skrot av ditt kreditbetyg

Svea verkar ha lagt av med blanka förfrågningar hos uc. Finns det några övriga borde dom också kunna ge fan i det.

Om du har lån som går till inkasso så ta reda på vilket de har!
Gothia är rent ut sagt för jävliga att ha att göra med . de flesta andra är rätt ok tycker jag iallafall

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp