Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Karlsson finansiering, skumt eller inte?

Tyvärr funkar ju dessa bedrägerier oftast för de är smarta att betala ut till någon/ några eller till egna konton och låtsas att de är en nöjd kund för att sen få in massa som går på det.

Finns ju absolut ingen anledning till att man själv ska betala ni en sådan stor summa!

Jag som trodde att det var på riktigt ;):D:D:D:D:rolleyes:

Klassiskt bedrägeri så klart!! Denna variant finns i så många former.. tyvärr så är det många dom går på detta.. eller i ren desperation betalar i förhoppning om att de ska få utbetalning..

@Carola exakt hur formulerade sig dom när dom krävde avgiften ? Å hur skulle du betala den ?
För att slutföra överföringen måste du ha betalt autentiseringsavgiften för din överföringsfil för ett totalt belopp av 576 euro.

Du har bifogat kopian av ditt överföringskort, vänligen underteckna det och klistra in en kopia av ditt foto av identitet, och glöm inte att kryssa i rutan JA, om du samtycker till våra villkor.

När du har undertecknat kopian av överföringsformuläret, skicka tillbaka det till oss så att vi kan skicka bankinformationen för att betala 576 euro.

Vi vill informera dig om att betalningen av de 576 euro måste betalas i sin helhet av stödmottagaren av medel från hans bank i Sverige.

att de ens för bedriva en sån här verksamhet övergår mitt förstånd, vi borde anmäla dem till finansinspektionen så de försvinner

att de ens för bedriva en sån här verksamhet övergår mitt förstånd, vi borde anmäla dem till finansinspektionen så de försvinner
Håller med säkert lurat nån.
Många är desperata.
Går säkert inte att sätta dit dom brukar vara svårt men nått borde göras för att hindra andra från att gå på lurendrejeriet:(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp