Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kanske bara jag?

Eloge till det bostadsbolaget!
Ja faktiskt ! Har utnyttjat det en gång ! Och det är kanon faktiskt ! :) skulle man behöva flera månader så skickas det till intrum och sen får man göra en plan där ! Men tror dom flesta nöjer sig med att betala månaden efter :)

Fokusera på att betala av allt inom 1.5 - 2 år sen kan du spara som bara den. Snabbaste vägen till pengar är att bli skuldfri.
Bra råd!!!-lån är slavarnas pengar(önskar någon hade berättat det för mig för 30 år sedan)....det bästa man kan göra är att betala av dem så fort som möjligt och sedan spara till det man vill ha

Nu när man tjänar hyfsat bra ca 22-25k efter skatt och har ca 13-15k över efter alla räkningar så har jag fortfarande ångest....!? Jag är stressad och inte nöjd med att bara ha så "lite" efter allt är betalt...
Har en kredit på
4k och klarna på 11k som jag har riktigt ångest över....
Men vill ändå delbetala dessa och spara pengar på avanza....
Jag kanske inte är frisk men tycker jag har sjukt lite pengar och har ångest och är riktigt stressad inombords liksom...
Har ett lån på Nordea på ca 170k också.... Så det ger mig ännu mer ångest... Har sökt extrajobb på helgerna nu för att jag vill ha mer pengar... Det är som om jag har typ blivit besatt av att få in mer pengar... Helt sjukt... Har ca 7k på avanza nu men funderar på att betala av 4k krediten så jag blir av med den...
Förlåt. Men kan inte sova och behövde skriva av mig då jag är stressad inombords för den "usla" ekonomin jag har....
Varför ska du samla ihop en massa pengar? Vad ska du göra med dem? Konsumera mera? Att ha en massa saker innebär ofta problem då saker och ting ska skötas och går sönder? Få människor blir lyckliga av prylar. Se pengar som ett medel inte ett mål. Det kommer alltid att finnas de som har mer prylar och mer pengar än en själv så att jämföra sig med andra är ingen ide.

Det är inte de stora inkomsterna man blir rik på, det är de små utgifterna.

jag har vart i samma sits som dig för 1 år sedan!
Hade då 160k i billån
Nästan 180k i blanco och krediter

hade god ekonomi och tjäna bra, betalade det jag behövde, försökte spara men det blev inget.. att ha 2000 - 5000kr på ett sparkonto gav mig inte kick så kände de va lika bra spendera typ.. lite som du kanske känner, lite pengar sparat men ändå massa lån stressade mig. Så jag bestämde mig att helt och hållet bara köra på för betala av allt! Bort med alla krediter och blanco, inte söka nya lån osv!

billånet är idag på 140k men ligger bra till värdemässigt så betalar 1500kr i månaden på det samt har nu 23k kvar i blanco och krediter. Min plan är att inom 2 - 3 månader så skall allt utom billånet vara betalt för billånet stressar mig inte och påverkar inget negativt för mig!

hade jag vart du så skriv ner alla lån och krediter du har, (kansk i forumet? Det gjorde jag)
Skriv ner vad du har kvar på lånet, vad du måste amortera och betalar för ränta så kanske vi kan hjälpa dig lägga upp en bra plan? :)
Sök lite på snöbollseffekten lån, fungera bra på mig

Verkar verkligen inte som det....
Jag har gjort det förr och har aldrig haft problem med ekonomin på det sättet.
Aldrig. Jag kan prioritera rätt och vet att jag inte kommer få problem med ekonomin för att jag skjuter upp hyran 1 månad då jag har gjort det förr...
Tänker bara på vad som skulle dämpa min stress/ångest mest för tillfället. Och det är nog klarna. Då jag aldrig ser ett slut på fanskapet.
Har blivit hatisk mer och mer mot klarna.....
Det här är inget påhopp men du säger att du kan prioritera rätt!!! Hade du gjort det så hade du inte haft skulderna du har dragit på dig. Som dom andra säger betala hyran i tid annars kanske du blir av med lägheten.
Kanske det har fungerat för dig tidigare att göra så men vad är det som säger att du kan fortsätta med att skita och betala hyran och betala den när det passar dig? Om du nu säger att du prioriterar så borde du veta att hyran och räkningar ska in först. Ganska enkel matematik om man vet vad prioriterar är för något.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp