Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kanske bara jag?

Har du 13-15 över så täcker ju det klarna och problemet är borta utan att göra ngt dumt. Sen ta du någon 1000 lapp av sparandet för att klara månaden istället

Förstår inte riktigt vad det är för problem, ts har ångest över pengar, ts har inte frågat oss om han ska strunta i hyran eller inte. Om hans ångest dämpas av att han betalar bort sitt Klarna och hoppar över sin hyra låt han göra det.
Vad kan hända i värsta fall? Bli vräkt? Alla här vet att vissa erfarenheter är dyrköpta. Blir ts vräkt då kommer han aldrig mer hoppa över hyror.

Det jag menar är att han kan ju betala av klarna UTAN att hoppa över hyran OCH ha pengar över. Så jag ser inte problemet i det hela.

Jag skulle akta mig för skjuta på hyran. Jag gjorde det i mitt första boende som naiv 18-19 åring, det ledde till stora problem när jag väl skulle flytta då min gamla hyresvärd hade inga goda vitsord om mig som hyresgäst.
Det är också en ond spiral och bör inte uppmuntras. Hyra är högst på prioriteringslistan.

Du ber om feedback och sen blir du upprörd när någon ger en väldigt bra feedback, dvs skippa aldrig hyran? Förstår att du har ångest över klarna etc men du borde ha mer ångest över att inte betala hyran i tid. Sätt upp en budgetplan för hur du månad för månad ska betala av skulderna. I budgetplaneringen bör dom första utgiftsposterna som ska med vara hyra, el, mat,försäkring. Sen kan du välja hur mycket och vilka skulder som ska betas av. Ha tålamod, du behöver inte lösa allt idag, bara du har en plan. Har du generell ångest så rekommenderar jag ( i all välmening) att söka hjälp för den så att du kan hitta ett lugn i situationen. Lycka till!/Laika

Nu känns det som att goda råd har förvandlats till pekpinnar. Ts har sagt ifrån att han inte vill kommentera om hyran. Respektera det.

Jag bor kommunalt bostadsbolag och där accepterar dom 50 % direkt och resten månaden efter ! Inga problem så länge man betalar så :) och det har dom även på sin sida :)

Jag bor kommunalt bostadsbolag och där accepterar dom 50 % direkt och resten månaden efter ! Inga problem så länge man betalar så :) och det har dom även på sin sida :)
Det är nog mer unikt än praxis. Men absolut, tar man en dialog proaktivt så det kanske ok men står fast om det är en ond spiral och bör undvikas till varje pris.

Det är nog mer unikt än praxis. Men absolut, tar man en dialog proaktivt så det kanske ok men står fast om det är en ond spiral och bör undvikas till varje pris.
Ja kan man betala så ska man ! Fenor vet man att man får en bonus eller semester ersättning månaden efter är det ju kanon kan jag tycka :)

Bilagor

• E09C4BE2-C813-41A1-BFBF-109AF2BF1035.png
    E09C4BE2-C813-41A1-BFBF-109AF2BF1035.png
    595.2 KB · Visningar: 15
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp