Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan vi hjälpa andra?

Hej, många här kanske tycker de sitter i ett dåligt sits med mycket skulder osv. Och ibland blir man så upptagen med att jaga pengarna så man glömmer bort att man har tak över huvudet och oftast mat på bordet eller att vi har tillgång till drickbart vatten varje dag avsett hur mycket pengar vi har.
Så jag kom en idé om att skapa en donation grupp på "share The meal" med namnet lånforum.se
Och gjorde första donationen i gruppen. Med en donation på endast 8kr kan man ge bort en måltid till barn runtom i världen som inte har samma förutsättningar som vi har i västvärlden.
Jag vet inte hur andra ser på saken men 8kr gör mig varken rikare eller fattigare. Däremot blir jag mer tillfreds inombords och mer nöjd med min ekonomiska situation om jag kan ge bort en måltid. Som man brukar säga "det man ger, får man tillbaka"

Länken till gruppen är
https://sharethemeal.org/teams/Lånforum.se?adjust_t=krjp1p&hl=en-GB

Kan vi hjälpa andra tillsammans?
Om man inte vet vad "share The meal" är och vill inte Googla kan man istället använda en annan organisation som tex. "rädda barnen" eller "röda korset" för att skänka några kronor.
Men tyckte att det skulle vara roligt att se hur mycket vi kan samla ihop här på forumet. Det är trots allt 8kr och kan hjälpa någon enormt mycket.
Ha en fin dag

Det är ett bra initiativ! Kanske är några som vill bidra! Men tror inte detta forumet har så mycket hjälp att ge. Många som knappt går runt och är skuldsatta med enorma summor!

Jag hade hoppats på att spelbolagen kontaktar "stamkunderna" och betalar tillbaka en generös summa istället

Det är ett bra initiativ! Kanske är några som vill bidra! Men tror inte detta forumet har så mycket hjälp att ge. Många som knappt går runt och är skuldsatta med enorma summor!

Jag hade hoppats på att spelbolagen kontaktar "stamkunderna" och betalar tillbaka en generös summa istället
Jag vet det. Men alla är väldigt hjälpsamma här och känner man att ens ekonomi förändras märkvärdigt så kan jag personligen swisha den personen 8kr. Har man varit i ens kass ekonomiskt situation på riktigt så vet man hur det är att vara hungrig. Speciellt när man är ett barn. Jag har upplevt det ialfall.
Visst, kan man hoppas på att få tillbaka pengarna man frivilligt spelat bort. Så man kan spela bort de igen... När någon får gå hungrig

Jag vet det. Men alla är väldigt hjälpsamma här och känner man att ens ekonomi förändras märkvärdigt så kan jag personligen swisha den personen 8kr. Har man varit i ens kass ekonomiskt situation på riktigt så vet man hur det är att vara hungrig. Speciellt när man är ett barn. Jag har upplevt det ialfall.
Visst, kan man hoppas på att få tillbaka pengarna man frivilligt spelat bort. Så man kan spela bort de igen... När någon får gå hungrig

Men det är ett jättebra initiativ. Hoppas det går bra!

Jo, spelmissbruk och återfall brukar förekomma. Äcklig sjukdom

Det har pågått donationer sinsemellan medlemmar här på forumet, se tidigare trådar. Där de här fina människorna har hjälpt varandra.

men bra initiativ

Har en hemlös vän som förlorat hem och arbete under pandemin som bor hos mig till och från och jag tar med mat från jobbet ibland till honom det är mitt strå jag drar till stacken känner jag. Hade man haft möjlighet mer så hade man såklart gjort det men knappt det går ihop för en just nu tyvärr.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp