- Meddelanden
- 28
- Mottagna reaktioner
- 1
- Poäng
- 7
Exakt samma situation för mig! Synd att polisen inte kan svara på detUngefär samma sits som dig, när man frågar chat så säger den att dom enbart stoppar en vid reseförbud eller om man är efterlyst osv. De ser tydligen inte om man har skulder hos kf eller någon bank.
har frågat kf om polisen ser att man är registrerad hos kf under en passkontroll men dom bad mig att fråga polisen istället och när jag gjorde det så fick jag detta svar
min fråga till dem -
Hej!
Ska resa i sommar med min sambos familj. Jag kommer förmodligen att ha en löneutmätning då eller ha fått mitt första utslag från Kronofogden.
Min fråga är då, kan dom som gör passkontroller på flygplatserna se på deras dator om man är med i kronofogdens register?
Och om de gör det, blir man då stoppad och får gå åt sidan? Skulle vara pinsamt med min sambos familj så vill jättegärna veta i förväg.
deras svar -
Hej
Passavdelningen kan inte svara på din fråga men frågan har lyfts med passkontrollant som svarar att det kan förekomma men oklart i ditt fall.
Vi kan inte ge dig ett svar om det kommer att ske när du reser.
Så det är väldigt oklart, vet inte hur mycket man kan lita på chat och polisen vill ju inte svara till 100%.