Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan tullen se om man har skulder till kronofogden?

Ungefär samma sits som dig, när man frågar chat så säger den att dom enbart stoppar en vid reseförbud eller om man är efterlyst osv. De ser tydligen inte om man har skulder hos kf eller någon bank.
har frågat kf om polisen ser att man är registrerad hos kf under en passkontroll men dom bad mig att fråga polisen istället och när jag gjorde det så fick jag detta svar

min fråga till dem -
Hej!
Ska resa i sommar med min sambos familj. Jag kommer förmodligen att ha en löneutmätning då eller ha fått mitt första utslag från Kronofogden.
Min fråga är då, kan dom som gör passkontroller på flygplatserna se på deras dator om man är med i kronofogdens register?
Och om de gör det, blir man då stoppad och får gå åt sidan? Skulle vara pinsamt med min sambos familj så vill jättegärna veta i förväg.

deras svar -
Hej

Passavdelningen kan inte svara på din fråga men frågan har lyfts med passkontrollant som svarar att det kan förekomma men oklart i ditt fall.

Vi kan inte ge dig ett svar om det kommer att ske när du reser.

Så det är väldigt oklart, vet inte hur mycket man kan lita på chat och polisen vill ju inte svara till 100%.
Exakt samma situation för mig! Synd att polisen inte kan svara på det

Exakt samma situation för mig! Synd att polisen inte kan svara på det
Väldigt skönt när man får de svaret ifrån chat men inte en 100% trovärdig källa. Och folket säger väldigt olika. Vet inte om någon rest nydligen med löneutmätning eller med utslag som kan bekräfta vad de gått igenom osv. Hoppas någon ger bra svar

Ska snart resa ut ur landet, utanför EU. Vilket betyder att jag behöver visa passet för polisen innan jag kommer in mot gaten. Kan polisen där se om jag har skulder till KFM när de scannar passet, och kan de stanna mig där och då? Hur stora skulder ska man ha för att de ska tycka det är värt att stoppa mig? Jag har skulder hos KFM på drygt 220.000. Jag kommer ej ha något av värde med mig men vill undvika situationen ändå… Är sannolikheten stV

Ska snart resa ut ur landet, utanför EU. Vilket betyder att jag behöver visa passet för polisen innan jag kommer in mot gaten. Kan polisen där se om jag har skulder till KFM när de scannar passet, och kan de stanna mig där och då? Hur stora skulder ska man ha för att de ska tycka det är värt att stoppa mig? Jag har skulder hos KFM på drygt 220.000. Jag kommer ej ha något av värde med mig men vill undvika situationen ändå… Är sannolikheten stor?
Vänligen avvakta Lassemans återkoppling. Han kommer med största självklarhet förklara att de naturligtvis har full insyn i var du gick i grundskolan, om rättsväsendet haft äran att bekanta sig med dig, om någon obetald räkning råkat slinka förbi — samt om du i detta nu har ett skuldsaldo så pass trivsamt att det kan utmätas direkt på plats. Effektivt, personligt och med fingertoppskänsla, som alltid.

Vänligen avvakta Lassemans återkoppling. Han kommer med största självklarhet förklara att de naturligtvis har full insyn i var du gick i grundskolan, om rättsväsendet haft äran att bekanta sig med dig, om någon obetald räkning råkat slinka förbi — samt om du i detta nu har ett skuldsaldo så pass trivsamt att det kan utmätas direkt på plats. Effektivt, personligt och med fingertoppskänsla, som alltid.
Man vet ju inte vad som stämmer och inte stämmer..

It´s funny cause it´s true.

I det här specifika fallet har jag alltså en nära släkting - som jobbar på Öresundsbron - på tullen. Som jag frågade. Var förvisso för ett år sedan men jag kan för allt i världen varför han skulle ljuga för mig och säga att dom inte kan se om dom kan det :D

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp